Moeve arriba a 500 benzineres en un any i continua amb la transformació
Moeve ya tiene 500 estaciones servicio transformadas en la Península Ibérica /
El 10 de desembre del 2024 a l’M-40, accés sud a Campo de las Naciones, quilòmetre 7,4 va ser la data i el lloc en què, oficialment, es va inaugurar l’estació de servei número 1 de Moeve. La primera a abandonar la històrica marca Cepsa i substituir el seu característic vermell pel blau. Avui, un any després d’aquell primer rebranding físic, la companyia avança que tancarà el 2025 amb 500 benzineres transformades en Moeve, del total de 1.734 estacions que avui conformen la seva xarxa. Són 100 menys de l’objectiu marcat fa un any, quan es preveia avançar a un ritme de 600 benzineres anuals, amb la vista posada a completar la transformació el 2027 després d’un desemborsament de 130 milions d’euros.
L’estació de Campo de las Naciones va ser la primera d’una estratègia anunciada dos anys abans. Es tracta del pla Positive Motion (2022), amb què el fons d’inversió nord-americà Carlyle (38%) i el sobirà d’Abu Dhabi Mubadala (62%), accionistes de control de la companyia, van planificar una inversió entre 7.000 i 8.000 milions d’euros fins al 2030. Així, Cepsa –nascuda el 1929 com la primera petroliera privada espanyola i que havia mantingut intacte el nom durant més de nou dècades– va voler marcar un abans i un després en els seus més de 90 anys del seu passat fòssil per iniciar una etapa de transformació, amb què volen deixar de ser només una petroliera i convertir-se en una companyia multienergia.
L’objectiu allarga la vista fins al 2050, quan l’empresa aspira a anar més enllà de les zero emissions netes i arribar a un saldo positiu de descarbonització. Per fer-ho, planteja abandonar progressivament els combustibles fòssils i apostar pels biocombustibles, l’hidrogen verd i el vehicle elèctric. "Cepsa ha complert la seva missió al llarg d’aquest segle. Però Compañía Española de Petróleos ja no representa tan fidelment el que som i el que serem", va remarcar llavors el conseller delegat del grup, Maarten Wetselaar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Andá p’allá, bobo «Com ens ho creguem, ens donarem una hòstia de nassos», aquest és Manolo González
- El Madrid ingressa més diners per TV que el Barça campió
- Rafinha Alcántara es retira als 32 anys, castigat per les lesions
- Iris Tió, una històricasirena d’or
