La patronal de propietaris assenyala la inversió dels ajuntaments
La presidenta de l’Associació de Propietaris de Vivenda de Lloguer (ASVAL), Helena Beunza, va alertar al Fòrum Espanya 360 d’un retrocés del mercat del lloguer i va reclamar un gir profund en les polítiques públiques de vivenda i en el marc regulatori, especialment en la part pressupostària, ja que Espanya inverteix molt menys que altres països de la UE.
"El dèficit en l’esforç pressupostari ha portat a tenir un parc públic de vivendes deficient, molt allunyat dels estàndards europeus", va assegurar, taxativa, qui va ser exsecretària general de Vivenda en la primera legislatura de Pedro Sánchez. Per a això, Beunza va reclamar que "és fonamental que els ajuntaments tinguin la capacitat i el pressupost per abordar el problema". "Els ajuntaments espanyols tenen 38.000 milions d’euros dipositats als bancs que no es poden gastar i molts alcaldes estarien encantats a destinar-los a polítiques de vivenda", va afegir. La presidenta de la patronal dels petits i grans propietaris va apressar la classe política a reformar la fiscalitat de la vivenda, que, al seu criteri, "no afavoreix la posada d’immobles al mercat".
Notícies relacionadesSobre el tema dels pisos turístics, Beunza va explicar que "no tenen tant pes" sobre el parc com es creu, a més que "les comunitats autònomes i els ajuntaments ja han pres mesures" en aquesta matèria. Sobre la vivenda buida, va assenyalar: "No són on es necessiten. Les que sí que hi són cal facilitar que el propietari les posi al mercat amb un règim fiscal favorable i una regulació que el protegeixi".
Sobre l’ocupació, va apuntar: "Els propietaris ja no resolen el problema a través dels tribunals, sinó que negocien amb l’ocupa o inquilí perquè desconfien que la justícia defensi els seus drets. Si no generem una situació favorable perquè vingui la inversió i el propietari posi les seves vivendes al mercat, no hi haurà solució al problema".
- La tensió del bloc a la World Climbing Series Comunitat de Madrid 2026: força, estratègia i espectacle en cada moviment
- Familia antivacunes El menor ingressat a l’UCI a Manresa per tètanus fa gairebé un mes que està hospitalitzat
- Agricultura Romualdo va deixar l’obra per dedicar-se al cultiu del festuc: “Ho veig molt bo, tremendament bo”
- Conflicte a l’escola catalana El Govern rebutja reunir-se aquest dimarts amb els sindicats de la vaga de docents a la UB per reobrir la negociació
- Drets laborals Ignacio de la Calzada, advocat laboralista: «Tres canvis il·legals en el teu horari que la teva empresa no pot fer»
