Els bots i els biaixos de la IA són les noves amenaces de les marques

El Fòrum Europeu de Propietat Industrial analitza a BCN els reptes del comerç actual

Els bots i els biaixos de la IA són les noves amenaces de les marques
1
Es llegeix en minuts
Sabina Feijóo Macedo
Sabina Feijóo Macedo

Redactora informació econòmica

ver +

Les empreses "s’enfronten a un escenari completament nou, on les xarxes socials estan redefinint la percepció de les marques, en ocasions en contra de la seva voluntat", va assenyalar ahir Antoni Garrell, enginyer industrial expert en innovació i president d’HM Hospitales Catalunya, al Fòrum Europeu de Propietat Industrial, organitzat per l’Associació per a la Defensa de la Marca (Andema). La trobada, celebrada a Barcelona, reuneix entre ahir i avui més de 300 assistents i gairebé 60 ponents per analitzar els reptes del comerç actual.

Notícies relacionades

Durant la seva intervenció, Garrell va recordar que un terç del trànsit digital procedeix de bots capaços de generar fluxos d’opinió o percepció. També va alertar sobre la creixent predisposició social a utilitzar la intel·ligència artificial, cosa que exposa les empreses a continguts falsos o esbiaixats que poden perjudicar greument la seva reputació. Va afegir, a més, que molts sistemes algorítmics operen amb dades esbiaixades, cosa que influeix en decisions comercials, regulatòries o reputacionals. "L’auge de la suplantació digital i la proliferació de deepfakes ja són una realitat, i estan afectant tant companyies com els seus directius", va alertar.

Entre les solucions per fer front a aquest repte, va proposar intensificar el monitoratge automatitzat d’infraccions mitjançant eines capaces de detectar vulneracions a gran escala, i utilitzar la intel·ligència artificial no només per vendre més, sinó per reforçar la defensa jurídica i reputacional de les marques.