"Els governs han incomplert les seves promeses"
«Esperem que, després de l’M-100, ens toqui el corredor»
«Queda clar que no es va voler fer un AVE mediterrani»
MARC PUIG, CEO de Puig
"Hi ha hagut voluntat que no es fes". D’aquesta manera va resumir el CEO de Puig, Marc Puig, ahir, en una taula rodona de l’acte Quiero Corredor els motius per al retard de dècades en la construcció del corredor mediterrani. "Queda clar que no va voler fer-se un AVE mediterrani perquè, si no, ja s’hauria fet", va destacar l’empresari.
Creu que la reivindicació no s’ha acabat. "Ara convidaria el moviment a animar l’empresariat mediterrani francès que facin un moviment similar", va dir. Perquè "si no s’avança per França no arribarem gaire lluny", va afegir, apuntant: "Per alguna cosa s’ha de començar".
El CEO de Puig va recordar que han passat 33 anys des del primer AVE inaugurat a Espanya. "No es va voler que la segona i la tercera ciutat d’Espanya s’unissin", va denunciar. "Que diferents haurien sigut certes evolucions econòmiques i socials si s’hagués fet aquest corredor", va lamentar. I això, va afegir, malgrat el dinamisme econòmic de la zona. "Espanya es va salvar de la intervenció dels homes de negre en el seu moment perquè hi va haver un impuls molt important en aquell moment de l’exportació i del turisme, que estan en el 50% a l’àrea mediterrània", va afirmar. Per això, va lamentar les "oportunitats perdudes".
VICENTE PALLUSSA, president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE)
La reivindicació no s’atura, va insistir el president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, que va inaugurar l’acte i va aprofitar per reivindicar que la pressió empresarial i de la societat civil ha funcionat. "Sense l’acció i pressió de Quiero Corredor la infraestructura no estaria en el seu estat actual".
Les administracions, va reconèixer Boluda, han escoltat les reivindicacions del moviment. "Però a més d’escoltar, el que ha de passar és que les assumeixin i les posin en pràctica", va afegir. Tot i així, va donar per compliment "un cicle". "Hem decidit que aquí a la Comunitat Valenciana, on va començar tot, celebrem l’últim gran acte empresarial, perquè és un fet que hem aconseguit la unitat empresarial i civil que teníem per objectiu, i ara volem centrar-nos en el seguiment", va destacar.
"És un fet que els successius governs d’Espanya han incomplert les seves promeses i que el panorama només va començar a aclarir-se quan ens vam posar en marxa amb Quiero Corredor", va reivindicar Boluda. "El corredor avança i cal reconèixer-ho, tot i que el ritme que la societat espanyola necessita seria una mica més ràpid".
JUAN ROIG, president de Mercadona
L’obra pública d’infraestructures de transport va més ràpida al centre que a la perifèria. Ho sap el president de Mercadona, Juan Roig, que va llançar ahir una predicció, mig de broma, en l’acte pel corredor mediterrani, precisament, al Roig Arena. "La reclamació de voler fer el corredor mediterrani continuem mantenint-la", va recalcar. I va deixar anar, en declaracions als mitjans, una "broma" disfressada de desig. "Que quan arribi l’M-100, en aquell moment ja ens toca el corredor mediterrani als que som del Mediterrani". "No sé si els nostres nets el veuran, però estem lluitant per això", va afegir. "El missatge és que la segona i la tercera ciutat d’Espanya no estan unides per l’AVE. No volem anar a 350 km/h, amb passar de 100 km/h estaríem contents", va assenyalar. La cosa avança, va dir Roig, però els promotors de Quiero Corredor no poden estar "satisfets". "Som més conscients a Espanya que falta el corredor, però no podem estar satisfets", va considerar, destacant la seva necessitat perquè "el 50% de la riquesa d’Espanya es genera aquí".
- Violació de la privacitat Meta, condemnada a pagar 479 milions a la premsa digital espanyola per competència deslleial a Facebook i Instagram
- Impuls al corredor mediterrani El corredor mediterrani connectarà Almeria amb França el 2027
- Patrimoni Les obres per recuperar el Tramvia Blau començaran a finals del 2027
- Una efemèride crucial On són els Franco (i els seus diners)
- Sinistralitat viària Més radars i més controls de velocitat a l’AP-7 a les Terres de l’Ebre per frenar l’increment de víctimes mortals
