El Govern vol reduir a dues hores l’AVE BCN-Madrid

Puente anuncia un pla per incrementar l’alta velocitat fins als 350 km/h

El Govern vol reduir a dues hores l’AVE BCN-Madrid
1
Es llegeix en minuts

El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va anunciar un pla per incrementar fins als 350 quilòmetres per hora la velocitat dels trens a la xarxa ferroviària espanyola d’alta velocitat. Si el projecte tirés endavant, la velocitat de la xarxa espanyola només seria comparable a la de la Xina, que també compta amb la quantitat més gran de quilòmetres de via.

Així ho va afirmar el ministre ahir a Los Desayunos Informativos de Europa Press, en què va avançar que el projecte, anomenat AV350, "començarà en la línia Madrid-Barcelona". Serà en el tram que uneix les dues ciutats més grans a escala nacional on ben aviat es començaran a executar les obres de renovació.

Actualment, el trajecte entre les dues urbs es completa en unes dues hores i mitja. Amb les reformes plantejades per Puente, es farà en menys de dues hores, al passar dels 300 quilòmetres per hora als 350 en els quals operarà pròximament, gràcies a unes noves travesses aerodinàmiques.

En la seva intervenció, el ministre va recordar que la línia Madrid-Barcelona va començar amb "dos milions de passatgers a l’any", i registra avui més de 15 milions anuals. Puente va afegir que "el 85% de quota de passatgers entre les dues ciutats" es mou en transport ferroviari, i va apuntar a "la capacitat de creixement" del tram.

Notícies relacionades

Inversió milionària

El ministre va afirmar que el projecte marcarà "un nou punt de partida" en el transport a Espanya, esperant una nova inversió de 60.000 milions d’euros en els pròxims quatre anys, entre trens, carreteres, ports i aeroports. Aquesta inversió inclou la introducció d’aquestes travesses aerodinàmiques, que redueixen en un 21% la càrrega aerodinàmica que generen els trens al seu pas per les vies i permeten una velocitat un 12% superior.