Les apps de repartiment supleixen el servei d’habitacions

Just Eat reparteix directament a les estances en cadenes com Hesperia i Abba Rambla, i també en residències universitàries

Les apps de repartiment supleixen el servei d’habitacions
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un hoste d’un hotel té un desig a mitjanit. Abans hauria agafat el telèfon fix de la tauleta de l’habitació, marcat el codi específic de recepció i encarregat el plat perquè li portés un treballador de l’hotel enfundat en un vestit jaqueta propi d’un grum empenyent un carro amb una safata coberta per una campana (cloche).

Avui aquest mateix hoste ja no ha de despenjar el telèfon. Agafa el mòbil i fent ús d’una aplicació de menjar a domicili escaneja un codi QR que troba a la tauleta i escull entre el nombrós catàleg d’ofertes que inclou l’app. Quan ha triat, al cap d’una estona apareix a la porta de l’habitació un repartidor, que ha substituït aquell vestit jaqueta per una samarra reflectora, amb la comanda dins d’una motxilla quadrada i aïllant.

Diversos hotels de Barcelona externalitzen el servei d’habitacions mitjançant aplicacions de menjar a domicili, cosa que els permet estalviar costos i alhora els fa multiplicar l’oferta que ofereixen als hostes. Just Eat és en aquest sentit una marca pionera i té firmats acords de col·laboració amb sis hotels de la capital catalana, cinc dels quals són de la cadena Hesperia i l’altre és l’Abba Rambla Barcelona. Fora de Barcelona, a Lloret de Mar, fan el mateix amb l’hotel Tent.

Notícies relacionades

"La idea se’ns va acudir durant la pandèmia", explica el director corporatiu d’aliments i begudes de la cadena Hesperia, Emilio Ruiz. No paraven de veure clients que demanaven que els portessin menjar a l’habitació, ja que les restriccions sanitàries limitaven l’opció d’anar a menjar fora. Davant el trànsit de riders pel hall dels hotels, van decidir professionalitzar aquest flux, ordenar-lo i pactar amb Just Eat. "Ens permet oferir un servei que d’una altra manera només acaba sent rendible a un cinc estrelles gran luxe. A part, ofereixes més varietat, perquè si no el client tan sols pot escollir entre la típica amanida cèsar i una hamburguesa bàsica. Aquí recorres a un operador com Just Eat que et connecta amb desenes de restaurants", diu Ruiz.

Just Eat no únicament aplica aquest model a hotels, sinó que també ha decidit ampliar-lo a residències d’estudiants, com les de la cadena Livensa, a Marina i Diagonal. Entre un canal i l’altre sumen una xarxa de repartiment a 3.000 habitacions a tot Catalunya. "Esperem continuar creixent en aquest canal, i demostrar així com el delivery s’integra cada vegada més en tots els aspectes quotidians", assenyala el director general de Just Eat a Espanya, Íñigo Barea.