Energia

Repsol guanya un 34% menys pels preus del petroli

La petrolera actualitzarà el març vinent les seves projeccions fins al 2028

Repsol guanya un 34% menys pels preus del petroli
2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Repsol va obtenir un resultat de 1.177 milions d’euros en els nou primers mesos d’aquest 2025, un 34,3% menys que en el mateix període del 2024, reducció que atribueix a la rebaixa de preu del petroli en la valoració dels seus inventaris. El resultat ajustat, que mesura específicament l’acompliment dels negocis, es va situar en 2.173 milions d’euros, un 19% més baix que al 2024.

No obstant, en el tercer trimestre va registrar un benefici net que va més que duplicar el de l’any anterior, fins a situar-se en 574 milions d’euros (el resultat ajustat va créixer un 47%, fins als 820 milions d’euros). La petrolera contextualitza aquests resultats en un entorn marcat per "la incertesa geopolítica i les preocupacions per la sobreoferta de petroli", però amb el negoci de refinament "en un bon moment" pel "dèficit de subministrament de dièsel" i perquè les plantes industrials estan recuperant els seus nivells d’activitat després de les interrupcions causades per l’apagada a Espanya a l’abril.

Aquest ha sigut el resum que va oferir ahir el conseller delegat de la companyia, Josu Jon Imaz, en la presentació dels comptes davant els analistes, als quals va anunciar que el març del 2026 s’actualitzarien les seves projeccions fins al 2028. L’esdeveniment vol donar "claredat" sobre els indicadors operatius i financers" per als pròxims tres anys, però els principis estratègics (repartiment de dividends, fortalesa financera i despesa de capital prudent) es mantindran. "No esperin sorpreses", va avançar el conseller delegat.

Per negocis, l’àrea d’exploració i producció de petroli i gas natural (Upstream) va arribar a 1.214 milions d’euros entre gener i setembre, un 5% més que en el mateix període de 2024, per l’increment del preu del gas i la reducció de costos operatius, i un creixement del 10,5% en el trimestre (317 milions d’euros). L’àrea industrial, que agrupa les refineries i el negoci químic, va obtenir un resultat ajustat de 545 milions (-54,7%) en els primers nou mesos, però amb un creixement del 70,3% en el trimestre per la normalització de l’activitat després de l’apagada a Espanya i Portugal, que ha permès capturar més marges de refinament.

Àrea comercial

Notícies relacionades

L’àrea comercial va mantenir la tendència de creixement amb una alça del 21,3%, fins a 599 milions en els primers nou mesos de l’any, i el "millor resultat trimestral en la història" de la petrolera, va revelar Imaz. El benefici del tercer trimestre va arribar a 241 milions d’euros, un 22% més que en el trimestre anterior i un 34% més que en el mateix període del 2024.

El conseller delegat de Repsol va atribuir el bon acompliment de l’àrea comercial en la venda d’electricitat i gas a Espanya i Portugal i a l’increment de les vendes de combustible per a transport per carretera, que van créixer un 14% interanual. Al juliol, Repsol va distribuir un dividend en efectiu de 0,50 euros per acció que, sumats als 0,475 euros pagats al gener, fa ascendir el dividend de 2025 a 0,975 euros per acció, un 8,3% més que el 2024.