Gegant de perfumeria, cosmètica i moda

Puig alenteix el creixement, però millora les expectatives per a final d’any

El grup va facturar 1.297 milions d’euros entre el juliol i el setembre, xifra que representa un increment interanual del 6%, inferior al de trimestres anteriors

Puig alenteix el creixement, però millora les expectatives per a final d’any
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Startups, economia digital, farmacèutiques, moda i cosmètica

ver +

L’última vegada que Marc Puig, president executiu del grup de perfumeria, maquillatge i cosmètica Puig, es va situar a quatre passes dels analistes financers, els va parlar, per primera vegada, de núvols negres a l’horitzó. Puig, un gegant de 4.700 milions d’euros de facturació anual i sense problemes financers, veia certa amenaça en el fet que el mercat global de les fragàncies estigués frenant. L’avís era que, si bé havien calculat créixer entre un 6% i un 8% el 2025, probablement es quedarien finalment a la part baixa d’aquesta forquilla. La penúltima presentació de resultats de l’any sembla donar-li la raó, encara que el mateix directiu es decantés ahir per l’estratègia oposada: anunciar que aquests núvols no eren per a tant.

Puig arriba al setembre amb uns ingressos acumulats de 3.596 milions d’euros, xifra que es tradueix en un creixement del 4,9% en relació amb l’any passat o del 7%, si es comparen les xifres sense tenir en compte moviments extraordinaris del mercat. El cas és que els números del tercer trimestre, els que es van presentar ahir, són una mica més discrets: el grup ha facturat entre el juliol i el setembre 1.297 milions d’euros, és a dir, un 6% més (en xifres comparables).

És el volum més alt de l’any, però, alhora, la taxa de creixement interanual més feble: la companyia estava gairebé en un 12% d’enriquiment fa un any, va millorar fins a un 14% el trimestre del 2024 que va incloure Nadal, però va baixar a un 7,5% el primer trimestre del 2025, es va quedar en un 7,2% el segon i ara baixa aquest 6%.

En funció de les dades detallades, el culpable és, efectivament, el negoci de les fragàncies i la moda, el més important, amb molta diferència, per a Puig. Aquest grup és el responsable de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci i explota les llicències Banderas i Adolfo Domínguez, entre d’altres. L’empresa, però, ha venut un 2,8% més que en el tercer trimestre de l’any passat. Puig ha ingressat pràcticament el mateix amb els perfums que l’any passat: de 932 milions d’euros a 932,4 milions d’euros.

El maquillatge puja

Notícies relacionades

Això reflecteix, segons apunta la companyia en un comunicat, la moderació prevista en els mercats globals de fragàncies i l’impacte continu del tipus de canvi. Per contra, el negoci del maquillatge ha crescut gairebé un 19% i el de la cosmètica, un 10,5%. El primer es deu en gran manera (gairebé la meitat d’aquest creixement) a haver començat a vendre la seva marca estrella, Charlotte Tilbury, a Amazon als EUA.

Així doncs, Marc Puig va optar pel discurs optimista. "Puig ha tancat un altre trimestre sòlid, amb el suport del creixement sostingut en tots els segments de negoci i de la fortalesa de les nostres marques", va indicar l’executiu. "Des de començament d’any fins ara i amb la visibilitat que tenim del període festiu, mantenim les previsions del 2025". "Tenim expectatives d’una campanya de Nadal sana i per això ratifiquem que les expectatives per a l’any seran al mig de la forquilla establerta", va precisar Puig.