Programa de formació
Bon Preu fitxa a la universitat els futurs gerents de les seves botigues
La cadena impulsa el programa BP Talent, al qual destina 50.000 euros per persona, per formar els estudiants perquè dirigeixin els seus establiments
«Per a nosaltres és una inversió de futur; per a ells, trobar una feina estable», diuen des del grup

Carla Moreno fa un mes i mig que és gerent de l’Esclat de la localitat lleidatana de Cervera. Té 23 anys i poc podia imaginar fa poc més d’un any, quan estava a punt d’acabar la carrera d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i anava treballant en l’empresa familiar, que acabaria dirigint un negoci com aquest, amb una vintena de persones al seu càrrec i un salari que ronda els 35.000 euros anuals. "Sempre m’ha agradat tot allò relacionat amb la gestió d’equips, i aquí, la veritat, és un dels meus reptes diaris", explica la jove, graduada per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).
Gerard Casals, de 27 anys, també estava acabant d’estudiar Dret a la Universitat de Girona (UdG) quan es van presentar responsables de Bon Preu a la seva facultat per explicar com funciona el seu programa BP Talent. "En aquell moment no sabia cap on encaminar la meva carrera professional, i quan vaig escoltar el que proposaven vaig veure clarament que era el que volia", comenta Casals, que des de fa tres mesos dirigeix un establiment de Bon Preu a Montmeló (Barcelona). Tot i que amb la seva formació podria haver encaixat en altres departaments de la companyia, com el legal, va tenir clar que volia anar a una botiga. "El dinamisme que hi ha allà és el que més em va atraure", afirma.

Gerard Casals, gerent del Bon Preu de Montmeló també després d’haver conegut a la universitat la iniciativa BP Talent. | MARC ASENSIO CLUPES /
‘Learning by doing’
Abans d’arribar al seu càrrec actual, els dos joves graduats van passar un any descobrint el funcionament de l’empresa després de ser seleccionats en el programa. "La idea és que coneguin tots els departaments: des de logística, recursos humans i comptabilitat fins a màrqueting, comunicació i venda al públic", explica Carla Jorge, del departament de Persones del grup, que destina un pressupost de 50.000 euros a la formació de cada una dels seleccionats. "Per a nosaltres és una inversió de futur; per als graduats, una oportunitat de trobar feina estable", remarca Jorge.
El sistema que s’aplica és el learning by doing, aprenentatge actiu, "perquè entenguin la complexitat d’un sector com el de la distribució en una empresa que està en expansió", indica la portaveu de Bon Preu.
Aquest és un dels trets diferencials de la proposta, segons explica Jorge, "ja que en altres empreses del sector alimentari i de la distribució, com Nestlé o Lidl, els programes formatius se centren en àrees concretes com el màrqueting o les vendes". D’aquesta manera, amb una visió transversal, els estudiants obtenen una visió de 360 graus del conjunt de la companyia, entre altres raons "perquè els permet entendre tot el procés a l’hora d’afrontar la direcció d’un establiment, que és, en definitiva, com una miniempresa per si sola, amb el seu personal, les seves estratègies de màrqueting, la seva comptabilitat...".
Una trentena de graduats
Notícies relacionadesEn les tres edicions que hi ha hagut fins ara del programa (s’acaba d’obrir el termini de cara a la quarta convocatòria) s’han format una trentena de graduats de disciplines tan diverses com per exemple ADE, Dret i Informàtica, "tot i que també n’hi ha hagut d’altres carreres".
"Aquest programa ens ha permès entrar en 11 universitats catalanes i contactar amb més de 1.200 estudiants que han assistit a les nostres xerrades i més de 300 que s’hi han interessat", acaben afegint fonts de l’empresa distribuïdora.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Entrevista amb el president d’ERC Oriol Junqueras: "Volem negociar pressupostos, però és imprescindible el nou finançament i l’IRPF"
- Batudes contra migrants La deriva repressiva de Trump inquieta als EUA: «Està utilitzant l’Exèrcit per fer complir les seves polítiques»
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Traumes col·lectius Thomas Hübl, psicoterapeuta: "Una societat que no afronta els seus traumes els converteix en patrons invisibles"
- Mercat laboral Quatre de cada 10 empleades de la llar es jubilaran durant la pròxima dècada
- Programa de formació Bon Preu fitxa a la universitat els futurs gerents de les seves botigues
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Dotze d’Octubre 3.700 persones es manifesten pel 12-0 a Barcelona