Consum

Espanya, tercer mercat europeu més gran de comerç electrònic

Espanya, tercer mercat europeu més gran de comerç electrònic
1
Es llegeix en minuts
Sabina Feijóo Macedo
Sabina Feijóo Macedo

Redactora informació econòmica

ver +

Fins a un 6% del PIB espanyol el 2024 es va poder explicar per l’aportació que va fer el comerç electrònic B2C (business to consumer o d’empresa a consumidor), en el qual participen ja el 91% dels consumidors. Un mercat que, des de la pandèmia, no ha deixat de créixer i que l’últim any va avançar un 13% respecte al 2023, gairebé el doble que la mitjana europea. En total, el sector va moure 95.200 milions d’euros, una xifra que, per primer cop, només superen França i el Regne Unit.

Són les principals conclusions de l’informe conjunt elaborat per Ecommerce Europe i EuroCommerce, en col·laboració amb l’Associació Espanyola d’Economia Digital (Adigital). Tal com assenyala el document, Espanya és una de les locomotores del comerç online europeu i confirma que l’auge iniciat durant la covid no va ser una moda passatgera, sinó una transformació estructural.

La pandèmia, això sí, va fer d’accelerador. Plataformes com Temu, Shein i AliExpress, que avui representen el 34% de les transaccions online, van irrompre amb força en un mercat fins aleshores dominat per firmes nacionals i europees. "El 2021 es van assolir xifres que inicialment s’esperaven per al 2028", diu Cristian Oller, professor de Logística a la UOC.

Notícies relacionades

Segons assenyala l’expert, el confinament i la digitalització sobtada "van avançar 10 anys d’evolució en només uns mesos". Des d’aleshores, la tendència no s’ha aturat.

Actualment, "el comerç digital està vivint una nova fase", explica César Tello, director general d’Adigital. Entre les tendències que més creixen, l’expert en destaca tres: el pagament instantani mòbil, que s’ha convertit en l’opció preferida dels usuaris; l’auge del comerç de segona mà i circular, impulsat per la consciència mediambiental i l’estalvi, i el live-shopping, una modalitat en la qual influencers o venedors presenten productes en directe a través de les xarxes socials.