Automoció
Chery negocia usar les fàbriques de Renault a Sud-amèrica
El grup xinès valora acordar amb la marca francesa la producció de models híbrids i de combustió a Colòmbia i l’Argentina

Step by step o "ho anem veient". A poc a poc i aprofitant cada oportunitat. El que en el cholisme es coneix com a partit a partit. Sense pressa ni pausa. Aquesta és l’estratègia d’un dels grans fabricants mundials d’automòbils, el Grup Chery. La companyia xinesa, que compta entre les seves marques amb Omoda, Lepas, Jaecoo, Ex- lantix, iCar, Exeed i Luxeed (entre d’altres), i que també és soci principal a Espanya d’Ebro, està en converses amb el Grup Renault per arribar a un acord que els permeti fabricar de manera conjunta vehicles de combustió a les plantes que Renault té a Sud-amèrica.
Es tracta d’un objectiu que el grup xinès d’automoció porta treballant des de fa molt temps, per col·locar-se com un dels més grans i amb la mirada posada a superar tard o d’hora BYD, la marca de moda. Chery no fa cas d’amenaces aranzelàries, ni de sancions: "Fa més de 20 anys que treballem de la mateixa manera, arreu del món, i no ho canviarem", va confessar a aquest diari ja fa tres anys el president de Chery Internacional, Zhang Ghuibing.
Ràpid creixement
La seva expansió és constant i la prova la tenim a Espanya, on és soci essencial a la planta d’Ebro Motors a la Zona Franca de Barcelona. Allà s’acoblen models d’Ebro i ben aviat ho faran d’Omoda i Jaecoo (per ara, en vindran més). El 2025 va pujar 152 llocs en la llista Fortune Global 500 (fins al lloc 233), i va ser la marca d’automoció amb més creixement en un any, amb exportacions acumulades de cinc milions de vehicles.
El 2024 va incrementar un 38% les seves vendes arreu del món, i va arribar a la xifra de 2,6 milions de vehicles comercialitzats. En el tancament del 2023 la xifra va ser d’1,8 milions de cotxes. Des del consorci afirmen que el 2025 les vendes podrien arribar ja a superar els tres milions de vehicles. Són líders a la Xina des de fa 21 anys, i en l’exercici passat van exportar 1,14 milions de cotxes, gairebé la mateixa xifra que tot el mercat espanyol. Els ingressos de la companyia van augmentar el 2024 un 46%, en què van arribar als 480.000 milions de iuans (uns 63.000 milions d’euros).
Chery disposa fora de la Xina de 12 centres d’acoblament, una fórmula que afavoreix la seva penetració en els mercats a baix cost productiu, ja que es tracta de plantes de muntatge de peces, no de fabricació completa de vehicles. Els centres de Chery que hi ha repartits pel món es troben al Brasil (2), Veneçuela (2), Egipte (2), Síria (2), Rússia, Malàisia, l’Iraq i Indonèsia, als quals ben aviat se n’afegirà un altre a Turquia, a més de l’europeu de Barcelona.
Notícies relacionadesEl sistema que Chery fa servir en plantes com la de Barcelona per produir els seus cotxes (Ebro i després Omoda i Jaecoo) es basa en un acoblament que per les seves sigles en anglès s’anomena DKD (direct knock down). Llavors passaran, a mitjà termini (un any i mig), al que es coneix com a CKD (complete knock down), on ja es produeixen vehicles amb soldadura i pintura.
En la primera fase, els vehicles arriben al port de Barcelona (la porta d’entrada de Chery a Europa) pràcticament fabricats però per peces. Només requereixen muntatge de parts que ja es troben a la fàbrica, com poden ser les llantes (amb els pneumàtics), els fluids i el volant.
- La Generalitat es querella contra Pàmies per la ‘teràpia del lleixiu’
- Polèmica TV3 retarda l’emissió de ‘Bestial’, el programa de Bibiana Ballbè, després de la pluja de crítiques
-
Ofert per
- "Tornarem a veure Puigdemont a Espanya": el vaticini de Zapatero
- Somni Carlos González, pediatre, sobre els problemes de son: «el teu fill no dormirà mai d’una tirada»
- El conflicte del Pròxim Orient Israel excarcera i deporta els quatre primers membres de la Flotilla
- El conflicte del Pròxim Orient Barcelona torna a omplir el carrer per Palestina
- En clau europea Amenaça per a la pau social
- Atemptat Una víctima de Manchester va morir per trets de la policia
- El conflicte del Pròxim Orient Hamàs accepta alliberar els ostatges i negociar el pla de pau de Trump