Immobiliari
Culmia negocia amb MEAG la venda de 1.743 pisos de lloguer assequible

Culmia negocia amb el fons d’infraestructures d’origen alemany MEAG la venda d’una gran cartera de 1.743 vivendes de lloguer procedents d’acords amb l’Administració pública en concessions a llarg termini, segons confirmen fonts involucrades en l’operació a EL PERIÓDICO, en la que suposa la primera gran operació de rotació de capital en el segment de la vivenda assequible.
El perímetre de la transacció –pendent encara de tancament– inclourà els 1.137 pisos que ha promogut de la segona fase del Pla Vive de la Comunitat de Madrid, 437 unitats del dret de superfície licitat per l’Ajuntament de Madrid en l’anterior legislatura i dues promocions a València de 91 i 78 pisos, que ja han sigut adjudicades a la companyia per part de la Generalitat valenciana, i estan iniciant les seves primeres obres. En cas de mantenir-se aquest perímetre, el valor de mercat de l’operació superarà els 200 milions d’euros.
Notícies relacionadesL’operació entre Culmia i MEAG respon a la necessitat de la promotora participada pel fons nord-americà Oaktree de trobar socis a llarg termini per promoure fins a 5.000 habitatges destinats al lloguer assequible, tal com va informar aquest mitjà a l’abril. En el procés s’hi van interessar altres fons estrangers, entre els quals un dels més ben posicionats va ser un vehicle d’origen britànic, que finalment va descartar l’operació, però ha desembarcat recentment també en vivenda assequible en l’última licitació del Pla Vive.
Aquesta operació –d’arribar a bon port– és un reconeixement a l’estratègia de Culmia en vivenda assequible, que ha sigut una de les promotores que més ha apostat i ha concursat en les diferents licitacions convocades per administracions locals i regionals. La promotora liderada per Francisco Pérez va ser una de les dues pioneres a licitar en la primera fase del Pla Vive Madrid el 2021, i es va adjudicar més de 1.700 habitatges.
-
Ofert per
- Circulació en proves El gran tall de l’R3 durant 16 mesos allargarà el temps de viatge entre 20 i 30 minuts
- Crits de l’afició blaugrana contra Figo
- Mesures contra la massacre de Gaza Junts votarà a favor del decret d'embargament d'armes a Israel, però la seva aprovació continua a l'aire
- INVESTIGACIÓ Detingut un jove marroquí per l’assassinat de l’historiador d’Almeria
- Salut mental col·lectiva Omar Rueda, psicòleg: "L'Estat d'Israel te moltes conductes psicopàtiques"
- AGENDA MUSICAL Barcelona ofereix vuit interessants concerts fins que s’acabi el mes
- Sortides de groc A la recerca del paisatge tardoral
- ‘World’s Best Bars’ BCN posa tres cocteleries al top 100 mundial
- Per apuntar i decorar Papereries que amaguen tresors