Foment del Treball

El corredor mediterrani elevaria la productivitat de les empreses un 4%

Empresaris catalans i valencians demanen el compliment de les obres que connecten el 45% del PIB i la meitat del turisme

El corredor mediterrani elevaria la productivitat de les empreses un 4%
1
Es llegeix en minuts
Sabina Feijóo Macedo
Sabina Feijóo Macedo

Redactora informació econòmica

ver +

El teixit empresarial català i valencià va reclamar ahir a Barcelona, des de la seu de Foment del Treball, més concreció en la culminació del corredor mediterrani, una infraestructura que, segons el sector, connectaria el 45% del PIB i la meitat del turisme espanyol. Des de la patronal catalana calculen que la seva posada en marxa plena suposaria un augment del 4% en la productivitat de les empreses connectades, un retorn de tres euros per cada euro invertit i una reducció de fins al 50% en els temps de transport davant els mitjans actuals. No obstant, alerten que els colls d’ampolla i els terminis incomplerts situen l’horitzó real entorn del 2030.

Notícies relacionades

L’acte va comptar amb la participació del president de Foment, Josep Sánchez Llibre; Mar Alarcón, sòcia fundadora de Moodin Policy; Xavier Lluch, tècnic ferroviari i assessor del Moviment #VullCorredor, i Agnès Noguera, vicepresidenta de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), que van analitzar sobre els avenços i els reptes pendents del corredor mediterrani a Catalunya.

Malgrat el seu potencial, els beneficis del corredor depenen de l’execució efectiva de les obres. Lluch va repassar l’estat a partir de la revisió semestral avançada el juliol passat. Destaquen la terminal intermodal de la Llagosta, prevista per al primer trimestre del 2026; la Sagrera, encara sense data de finalització, tot i que ja dona suport a la saturada estació de Sants, i el tercer carril entre Martorell i Tarragona, que s’hauria de completar a finals del 2026.