Perfumeria

Puig guanya 247 milions en el primer semestre, un 4% més

El grup crea un càrrec d’adjunt al conseller delegat i l’atorga al president de la divisió de bellesa i moda, José Manuel Albesa

Destaca el negoci de les fragàncies i és «encoratjadora» la recuperació de la secció de maquillatge

Puig guanya 247 milions en el primer semestre, un 4% més
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Puig supera el primer gran test de l’any, tot i que ho fa amb alguna ombra. Aquest grup de fragàncies, cosmètica i maquillatge va confirmar ahir que acaba la primera meitat de l’any incrementant un 7,6% les seves vendes fins als 2.299 milions d’euros i que ho fa, a més, augmentant els seus guanys nets un altre 4% fins als 247 milions d’euros. No obstant, la companyia no ha ocultat que és un percentatge "modest" i que, malgrat que estan molt "orgullosos" en general amb aquest resultat, han divisat certes amenaces, com que el negoci de la perfumeria (el més important per a ells) ha començat a alentir el seu creixement.

Així ho van apuntar el president executiu de Puig, Marc Puig, i el seu director financer, Joan Albiol, en una presentació davant analistes que van aprofitar per anunciar un altre moviment inèdit a l’empresa: la creació del rol d’adjunt al conseller delegat (deputy CEO) i la seva adjudicació a José Manuel Albesa, actual president de la divisió de bellesa i moda.

Començant pels 247 milions d’euros guanyats en el primer semestre de l’any, aquests suposen un increment del 3,9% respecte als del primer semestre del 2024, un percentatge gairebé un punt inferior al es registrava llavors. La companyia relaciona aquest avanç "modest" i que penalitza en algunes dècimes el seu marge de guanys a "la diferència de canvi de divises en els resultats financers i per inferiors beneficis de les empreses associades".

En aquest sentit, si no es tinguessin en compte els moviments excepcionals que alteren artificialment els resultats, Puig hauria guanyat 275 milions d’euros, un 78% més del que reflectia aquest mateix indicador (el benefici net reportat) a aquestes altures del 2024. En aquest cas, relacionen el voluminós creixement amb el fet que la sortida a borsa va penalitzar els resultats del 2024 i que han crescut els ingressos, sumat a la seva "contínua disciplina operativa".

Previsió de futur

"En el primer semestre del 2025 vam registrar un fort creixement a totes les regions, i vam superar significativament el mercat amb un augment del 7,6% respecte al 2024 en vendes netes, un reflex de la bona salut de les nostres marques", afirma Marc Puig al comunicat que difon els traços bàsics d’aquest primer gran balanç de l’any. Hi remarca que el negoci que més destaca és el de les fragàncies –els suposa el 75% dels ingressos, aproximadament– i que "resulta encoratjadora" la recuperació del segment del maquillatge en el segon trimestre de l’any en concret.

Notícies relacionades

"En els últims mesos, hem vist certa moderació del creixement [del negoci entorn dels perfums]", va admetre el directiu, que es va encomiar al fet que encara és aviat per donar aquest retrocés per fet, ja que encara queda molt per a Nadal, la temporada més important i la que de veritat serveix per mesurar la salut de la indústria. En aquest sentit, Puig s’ha mantingut ferm a complir les seves perspectives per a final d’any (tot i que reconeix que el més probable és que es quedi més a prop del 6% de creixement que del 8%, que és la forquilla que es va plantejar al principi de l’exercici) i igualment optimista de cara al futur.

Mostra d’això és la decisió corporativa que ha sigut presa. El grup ha creat el càrrec d’adjunt al director general i l’estrena amb José Manuel Albesa, que fa gairebé tres dècades que treballa a la casa, els últims cinc anys com a màxim responsable del negoci de Beauty & Fashion. "És la persona idònia per a aquest nou càrrec", reconeix el president global del grup.

Temes:

Moda