L’empresa xinesa de bateries Kage s’obre pas a Europa a través de BCN
La companyia ha començat a operar amb 10 persones i un magatzem de 800 metres quadrats a Mataró, però contempla fer el salt a un de més gran

El grup buscava, ja feia temps, una manera de començar a créixer per Europa. Santi Diamant, enginyer aficionat al món del motor, pilot durant quasi una dècada i directiu durant anys en diverses empreses del sector, buscava una nova aventura professional. L’aliança perfecta, en definitiva, per fer realitat un projecte que va acabar posant-se en marxa el setembre de l’any passat i que s’ha convertit en realitat a principis de 2025: que Kage situï la seva base d’operacions europea a Barcelona.
Es tracta d’una companyia xinesa que dissenya i fabrica bateries. Ho fa, d’una banda, per al sector de l’automoció i dels vaixells (bateries convencionals, no per a vehicles elèctrics), tot i que els seus clients són, específicament, les empreses del que es coneix com aftermarket, és a dir, els tallers o companyies que venen peces i components per a aquests vehicles. D’altra banda, també produeixen bateries per a plaques solars, equips industrials, eines de telecomunicació... En total, uns 300 milions d’euros a l’any en vendes de les dues coses.
Ho porten a terme amb cinc fàbriques (tres a la Xina, una a Indonèsia i una altra a Malàisia) i delegacions comercials a Austràlia, els Estats Units, Amèrica Central i Llatinoamèrica, però faltava Europa i, el que era més important, algú que estigués sobre el terreny per salvar els 10.000 quilòmetres de distància i la diferència horària. I allà és on entra en joc Santi Diamant, amb qui s’han associat per muntar Kage Europe i situar la seva base a la capital del Maresme, Mataró.
"Per donar un servei de qualitat, una bona experiència al client professional i per fer-lo partícip del nostre creixement i que tots en sortim beneficiats, necessitàvem unes instal·lacions aquí", conclou Diamant, que ha posat en marxa la filial amb un magatzem d’uns 800 metres quadrats i 10 treballadors d’oficina, que són peça clau perquè aquesta delegació absorbirà les tasques de màrqueting i publicitat a nivell global. L’activitat comercial, en canvi, anirà per països. Ja tenen quatre comercials contractats a Espanya (a més de la desena de treballadors de Mataró), un director comercial a Alemanya i un altre a Anglaterra, i busquen perfils com aquest a França i a Itàlia.
Pugnar per una fàbrica
Amb aquest plantejament, Diamant no valora fer, de moment, grans contractacions per a les oficines, sinó que la seva estratègia serà fitxar comercials sobre el terreny i ampliar el personal de magatzem si les necessitats continuen creicent. No descarta, de fet, traslladar-se a un magatzem més gran quan confirmin els primers indicis: que els va millor del que es pensaven.
Notícies relacionadesEn qualsevol cas, no tenen metes concretes. "Ells el que volen és donar a conèixer el nostre producte, perquè estan plenament convençuts que aconseguirem ser líders, per molt ambiciosa que soni la paraula", explica el director general de Kage Europe. "No tenim el típic pla estratègic a tres anys vista perquè la matriu no és un fons d’inversió, sinó la pròpia casa mare, que el que vol és un projecte global i a llarg termini", afegeix. Diamant tampoc concreta els plans d’inversió del grup, tot i que ho justifica de la mateixa manera: "Tenim tot el seu suport per consolidar la filial europea amb el que sigui, tant en termes d’existències com d’inversió en recursos de persones", ultima.
De fet, el grup està rastrejant localització per a les seves primeres fàbriques fora d’Àsia, i, tot i que la recerca està en fase primerenca, Diamant té clar que Espanya podria ser una opció tan bona com qualsevol altra.