Murtra impulsa canvis a Telefónica amb el relleu de dues conselleres

Murtra impulsa canvis a Telefónica amb el relleu de dues conselleres
1
Es llegeix en minuts
David Page
David Page

Periodista

ver +

Telefónica activa nous canvis en el seu consell d’administració en la nova etapa comandada per Marc Murtra. Després de la renovació de pes que va suposar l’entrada a l’òrgan de govern de l’Estat espanyol i de l’Aràbia Saudita en qualitat de nous grans accionistes del grup i d’Emilio Gayo com a nou CEO de la corporació, ara la teleco atén el relleu de dues conselleres independents i l’entrada de dues representants més, amb la qual cosa es mantenen els requeriments de governança que el consell tingui un 40% de dones i una majoria d’independents.

El consell d’administració de Telefónica ha acceptat les renúncies voluntàries presentats per les conselleres Verónica Pascual Boé i María Rotondo, al·legant motius professionals i personals, respectivament, però també per "contribuir al procés de renovació ordenada" de la cúpula de la companyia, segons va reconèixer el grup en la informació remesa a la CNMV. Totes dues continuaran vinculades a Telefónica perquè Pascual es mantindrà en el consell assessor de Telefónica Tech i Rotondo entrarà com a nova vocal del consell assessor de Telefónica España.

Notícies relacionades

Perfils d’innovació

El consell d’administració, a proposta de la comissió de nomenaments, va aprovar cobrir les vacants amb els nomenaments com a noves conselleres de Mónica Rey Amado i d’Anna Martínez Balañá, buscant perfils que reforcin l’estratègia corporativa i la innovació del grup, que s’ha embarcat en una revisió del seu pla estratègic que donarà a conèixer abans que acabi l’any. Mónica Rey Amado ha ocupat diferents càrrecs de responsabilitat i executius en diverses empreses. Anna Martínez Balañá té experiència en direcció general, gestió d’equips i desenvolupament de projectes empresarials en els sectors cultural i de gestió de serveis.

Temes:

Govern Espanyol