Sector bancari

El Sabadell confia que els analistes li atorguin més valor i compliquin l’opa

L’oferta del BBVA és un 15% inferior a la cotització de l’entitat catalana, que preveu ampliar la bretxa amb el seu pla estratègic

El mercat pressiona el banc basc a millorar l’oferta, tot i que el BBVA nega que ho faci

El Sabadell confia que els analistes li atorguin més valor i compliquin l’opa
3
Es llegeix en minuts
Pablo Allendesalazar
Pablo Allendesalazar

Periodista

ver +

El Sabadell va presentar dijous el seu pla estratègic 2025-2027, amb el qual espera torpedinar l’oferta de compra (opa) del BBVA. El full de ruta té un primer públic evident: els accionistes del banc català, als quals va prometre una remuneració rècord de 6.300 milions d’euros en tres anys perquè rebutgin l’oferta del seu rival. No obstant, també està dirigida a un segon públic menys directament implicat en l’operació però igualment rellevant: els quasi 30 analistes financers que examinen els comptes i perspectives del banc per fer recomanacions als inversors sobre si comprar, mantenir o vendre les accions de l’entitat.

Els gestors del Sabadell confien que la seva nova estratègia provoqui que els experts optin per elevar la valoració econòmica que fan del banc i que això compliqui al BBVA l’èxit de l’opa. Els analistes donen actualment un valor a les accions de l’entitat catalana de 3,09 euros de mitjana, segons les dades que recopila Bloomberg. El dia abans de la presentació de l’estratègia, els títols van tancar en borsa a 2,938 euros, cosa que implica que el seu potencial de revalorització a ulls del mercat era limitat. Concretament, d’entorn del 5%, després que les seves accions hagin pujat un 112% des que es va filtrar la intenció del BBVA d’absorbir el seu rival a finals d’abril de l’any passat.

Si el Sabadell aconsegueix convèncer els analistes, és previsible que incrementi el preu objectiu mitjà que atorguen al banc, i això provocaria que la seva cotització també pugés. El banc català val en borsa aproximadament un 15% més del que ofereix el grup d’origen basc. És a dir, els seus accionistes obtindrien avui més rendiment venent en el mercat que acudint a l’opa. Si els títols del Sabadell continuen pujant la bretxa podria augmentar, tot i que depèn també de l’evolució de les accions del BBVA. El grup d’origen basc anunciarà dijous vinent els seus resultats semestrals.

Prima negativa

L’habitual és que el valor en borsa de les accions de l’empresa que és objecte de l’oferta se situï a prop però una mica per sota del preu que ofereix la compradora. El fet que el Sabadell cotitzi un 15% per sobre de l’opa (el que es coneix com a prima negativa) té una implicació clara: el mercat pressiona el BBVA a millorar la seva oferta. El banc nega que ho faci, però això pot ser veritat o no, perquè en aquesta mena d’operacions ningú anticipa millores.

Si es té en compte el valor que els analistes donen a l’entitat d’origen basc (14,1 euros per acció) i l’equació de canvi de l’opa (una acció pròpia i 0,7 euros en metàl·lic per cada 5,3456 títols del Sabadell), el BBVA hauria de millorar la seva oferta un 11% per igualar el valor potencial que els analistes donen a l’entitat catalana, a la qual cosa caldria afegir una prima.

El moment triat pel Sabadell per presentar el seu pla estratègic no va ser casualitat, com va reconèixer el seu conseller delegat, César González Bueno, dijous: "Quan hi ha notícies positives de resultats trimestrals i plans estratègics, el preu triga aproximadament un mes a ajustar-se de manera definitiva". És a dir, que l’ajust es produirà poc abans que comenci el període d’acceptació de l’opa, previst per al setembre.

Notícies relacionades

El Sabadell assegura que preveu obtenir en els pròxims tres anys uns resultats millors del que esperen els analistes. Així, afirma que aconseguirà un benefici de més de 1.600 milions el 2027, davant els 1.470 milions calculats pel consens del mercat.

En les pròximes setmanes es veurà si ha convençut els analistes, però les primeres reaccions van ser positives, segons diversos informes als quals ha tingut accés aquest diari. RBC apunta que el pla "sembla que ha aconseguit l’equilibri adequat entre ambició i realisme", CaixaBank considera que el Sabadell "ha augmentat la pressió al BBVA perquè augmenti la seva oferta" i Alantra creu que la seva cotització en borsa respecte al valor comptable hauria de pujar per aproximar-se a la d’entitats comparables com CaixaBank i Bankinter.

Temes:

Bankinter BBVA