Demanar un viatge en VTC o taxi de manera senzilla per a persones grans: aquesta plataforma ha adaptat la seva aplicació per fer-ho possible

Uber ha presentat ‘Uber Senior & Simple Mode’, amb una simplificació de la plataforma que la fa molt més intuïtiva, segura i autònoma.

Uber col·labora amb Adopta Un Abuelo, un programa intergeneracional per a combatre el risc de solitud en persones majors

Uber col·labora amb Adopta Un Abuelo, un programa intergeneracional per a combatre el risc de solitud en persones majors / Cedida

3
Es llegeix en minuts
Pep Canals

La digitalització ja ha arribat a tots els àmbits de la societat. Avui dia s’utilitzen aplicacions per contactar amb la família, amics o companys de feina; es fan operacions bancàries, es pot fer la compra del súper, comprar entrades per a un concert, reservar les vacances, comprar bitllets de tren i, fins i tot, reservar un transport per desplaçar-se per la ciutat mitjançant aplicacions com Uber.

Però el progrés que representen les noves tecnologies no sempre es percep de la mateixa manera per a tothom, especialment per a la gent gran, per a qui tots aquests canvis han suposat un repte de grans dimensions. Qui no ha rebut mai consultes dels avis o dels pares a l’hora de fer algun tràmit?

Tan sols el 36% de les persones majors de 75 anys utilitza Internet de manera regular, segons l’Institut Nacional d’Estadística. Aquest fenomen s’anomena bretxa digital i limita l’accés a determinats serveis a la gent gran. Per posar el seu granet de sorra i afavorir l’accés de les persones grans a la seva plataforma, Uber ha posat en marxa els serveis ‘Uber Senior & Simple Mode’, una funcionalitat que simplifica la plataforma i la fa molt més intuïtiva, segura i autònoma.

Facilitar l'accés a Uber a persones grans

La plataforma de mobilitat ha iniciat una col·laboració amb la Fundació Adopta Un Abuelo, un programa intergeneracional per a persones en risc de soledat perquè se sentin escoltades, acompanyades i estimades per voluntaris. “Des d’Uber volem reduir la bretxa digital i que els nostres grans puguin continuar connectats amb el que més importa: els seus éssers estimats, la seva salut i la seva autonomia”, explica Lola Vilas, directora general d’Uber a Espanya.

Les dues entitats col·laboraran activament durant el proper any per apropar la tecnologia i els serveis digitals del dia a dia a les persones grans. Entre les actuacions que duran a terme destaquen els tallers de formació sobre l’ús d’aplicacions, així com facilitar la mobilitat dels voluntaris amb Uber per realitzar les seves visites.

“Aquesta aliança amb Adopta Un Abuelo és un pas més en el nostre compromís amb una mobilitat més inclusiva per a tothom”, apunta Vilas. Per la seva banda, Alberto Cabanes, CEO d’Adopta Un Abuelo, destaca que ‘Uber Senior & Simple Mode’ “beneficiarà milers de persones grans i és un pas més cap a la inclusió d’aquest col·lectiu en el segle de la digitalització”.

'Uber Senior' està disponible a través de l'aplicació /

Cedida

Com funciona ‘Uber Senior & Simple Mode’?

Notícies relacionades

‘Uber Senior & Simple Mode’ estarà disponible a l’aplicació mitjançant l’ús de Perfils Familiars. Allà, els usuaris poden convidar els seus pares, avis o qualsevol persona gran a utilitzar una versió simplificada de la plataforma. En aquesta versió, els usuaris trobaran textos i icones més grans, menys passos i funcions de suport en temps real.

A l’hora de pagar, els organitzadors familiars podran gestionar els mètodes de pagament, guardar ubicacions freqüents com ara el metge o el supermercat, i seguir el trajecte en temps real. A més, en cas que sigui necessari, els familiars podran contactar amb el conductor. “Els avantatges tenen com a finalitat millorar l’accessibilitat i l’experiència d’usuari de les persones grans o menys familiaritzades amb la tecnologia”, afirmen des d’Uber.

Com activar-ho?

  1. Un membre de la família crea el Perfil Familiar a l’app d’Uber i convida l’adult gran com a usuari sènior
  2. La persona rep un SMS amb l’enllaç de descàrrega de l’app i crea el seu compte
  3. Un cop oberta, pot demanar els viatges sola o amb ajuda
  4. Es pot activar el “Mode Simple” als ajustos d’accessibilitat, sense necessitat de tenir un Perfil Familiar, que ofereix una experiència més simplificada amb control total del compte