Mitjans de comunicació

EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya

El diari se situa en segona posició segons l’últim rànquing de GfK DAM

Prensa Ibérica es referma com a líder a Catalunya amb gairebé quatre milions d’usuaris únics mensuals al juny

EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya

Bárbara Favant / EPC

2
Es llegeix en minuts
Jose Rico
Jose Rico

Coordinador de les seccions de Política, Internacional i Economia

Especialista en enquestes i política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya. El mitjà de comunicació propietat de Prensa Ibérica va registrar 3.145.980 usuaris únics durant el juny, cosa que el converteix en la segona capçalera més llegida, segons dades del rànquing elaborat per GfK DAM, mesurador oficial del consum digital a Espanya designat per la indústria digital.

El mes de juny, marcat pels escàndols de corrupció en el PSOE (amb els casos de Leire Díez i Santos Cerdán), els atacs d’Israel a l’Iran o la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’amnistia al procés, ha permès a EL PERIÓDICO millorar un 4% els seus registres respecte als del maig.

Així, EL PERIÓDICO queda en segona posició a Catalunya, només per darrere d’El Español, les xifres del qual reflecteixen també les de dos mitjans afegits com Metrópoli Abierta i Crónica Global. En tercera posició del rànquing se situa La Vanguardia.

L’últim informe de GfK DAM també remarca que Prensa Ibérica és el grup líder a Catalunya, amb les seves capçaleres, entre les quals també es troben Diari de Girona, Regió7 o Empordà, sumant gairebé quatre milions d’usuaris únics, en concret 3.969.583. Per darrere queden el Grup El Español, Vocento, PRISA, Godó, Henneo i Unidad Editorial.

Trànsit en el conjunt d’Espanya

En l’àmbit espanyol, Prensa Ibérica també està d’enhorabona. El grup és el que millors dades recull durant el juny entre els cinc principals grups editorials d’Espanya i es manté en segona posició, retallant distàncies davant el grup Prisa, editora d’El País.

EL PERIÓDICO, per la seva banda, és un dels pocs mitjans el volum d’usuaris únics del qual que creix, amb un augment del 2,6 % entre el maig i el juny.

Actualitat i apostes pròpies

Entre els continguts que més han consultat els lectors del diari destaquen els relacionats amb la trama Cerdán i els àudios de l’UCO i l’actualitat sobre el conflicte entre Israel i l’Iran, i el contingut més llegit és el sondeig de GESOP sobre intenció de vot, en el qual no només es recollia el desgast de Sánchez i el creixement de Vox, sinó com Junts i Sumar havien perdut la meitat dels recolzaments que van aconseguir en les Generals del 2023.

Aquestes bones xifres del trànsit espanyol també responen a altres temes propis que van més enllà de la rabiosa actualitat com l’enquesta del GESOP, l’entrevista a Pilar Eyre en el pòdcast Libros y Cosas i les peces entorn del documental Un corazón contra reloj, que va generar més de 150.000 reproduccions en tan sols una setmana.

Notícies relacionades

Entre el públic català també van destacar els continguts relacionats amb la selectivitat a Catalunya, a la qual arribava la ‘generació Lamine Yamal’ i en què han destacat tres alumnes que han aconseguit un 9,9.

Prensa Ibérica, líder de la informació regional i local a Espanya, compta actualment en el conjunt d’Espanya amb 26 diaris impresos i digitals, a més de gairebé un centenar de Cròniques locals, i diverses revistes. EL PERIÓDICO, Sport, La Nueva España, Faro de Vigo, Levante-EMV, Información i La Provincia són algunes de les capçaleres del grup.