Mercats
Ercros puja un 10% en borsa després del vistiplau a l’opa d’Esseco

Les accions d’Ercros es van disparar gairebé un 10% ahir al matí al mercat continu, després d’anunciar-se que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va aprovar, amb condicions, l’oferta pública d’adquisició (opa) llançada pel grup industrial italià Esseco. Minuts després de l’arrencada de la sessió borsària d’ahir, els títols de la química catalana es revaloraven un 9,81%, arribant als 3,24 euros per acció, a l’espera dels pròxims passos tant de la companyia oferent com del Govern espanyol.
L’aprovació de la CNMC es va donar a conèixer dijous a la tarda, quan Ercros ho va notificar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). L’organisme regulador, presidit per Cani Fernández, va autoritzar l’operació en segona fase després d’una anàlisi detallada, tot i que imposa certes condicions la naturalesa de les quals no va transcendir encara públicament.
Fase decisiva
Notícies relacionadesEsseco –controlat pel grup familiar San Martino– va llançar el passat 28 de juny una opa voluntària sobre la totalitat del capital d’Ercros a 3,84 euros per acció, cosa que va millorar l’oferta rival de la portuguesa Bondalti, que al març havia ofert 3,60 euros. Les dues companyies van ajustar posteriorment les seves propostes després del pagament de dividends per part d’Ercros: Esseco va reduir el seu preu a 3,745 euros, i Bondalti el va rebaixar a 3,505 euros per acció.
La CNMC, al trobar-se amb dues ofertes concurrents, va decidir avaluar les dues operacions en una segona fase, al considerar possibles efectes sobre la competència al sector químic. L’operació, però, encara no està tancada. El ministre d’Economia, Comerç i Empreses, Carlos Cuerpo, té ara un termini de fins a 15 dies hàbils per decidir si eleva la resolució al Consell de Ministres i, si és així, disposarà d’un mes per emetre la seva decisió final.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato