Catalunya es recolza en la seva gastronomia per a la campanya turística del 2025, la primera més dirigida a locals que a estrangers

Tant el vídeo central de la campanya com l’acte de presentació ha reunit un centenar de xefs amb estrella Michelin i gairebé 400 professionals del sector

La Generalitat aconsegueix la cessió durant cinc anys de la marca Cuina Catalana, que estava en mans privades

La foto final del acto de presentación de la campaña turística Catalunya, la millor cuina del món

La foto final del acto de presentación de la campaña turística Catalunya, la millor cuina del món / ZOWY VOETEN

3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La foto és inèdita. Hi surten gairebé 150 figures relacionades amb l’univers gastronòmic català. Des del camp, la granja o el mar, fins a alguns dels xefs que han col·locat els noms dels seus restaurants en les llistes dels més prestigiosos del món. Hi ha Oriol Castro, Eduard Xatruch i Mateu Casañas (Disfrutar), hi ha Joan Roca (Celler de Can Roca), Ferran Adrià, els germans Sergio i Javier Torres, Fina Puigdevall (Les Cols), Carme Ruscalleda, Carles Gaig, Paolo Casagrande… Així fins arribar a gairebé un centenar de cuiners i cuineres guardonats amb la seva estrella Michelin. I, entre tots ells, el president de la Generalitat, Salvador Illa, i dos dels seus consellers. Miquel Sàmper, d’Empresa i Treball, i Òscar Ordeig, d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

L’amalgama es deu a la nova campanya orquestrada per l’Agència Catalana deTurisme, una que ha decidit reivindicar, sense complexos, que Catalunya té la millor cuina del món. «És la primera vegada que l’agència realitza una campanya dirigida al resident i això té sentit perquè estem just preparant tota una estratègia per redefinir quin és el nostre públic, i el resident es convertirà en un element clau de l’equació», ha presentat la directora d’aquest organisme, Arantxa Calvera, que també ha celebrat que la peça central de la campanya, un vídeo publicitari, posi cara al sector primari i a cuiners no tan reconeixibles com Jordi Cruz o Nandu Jubany, que també han participat de la campanya.

Aquest últim xef, un dels primers a transitar l’escenari del Palau de la Música en l’acte de presentació d’aquesta campanya, ha estrenat un missatge que s’ha repetit molt en l’esdeveniment: cal creure’s més la qualitat de la gastronomia catalana. «¡El lema ‘Catalunya, la millor cuina del món’ ha sortit de nosaltres!», ha afirmat Jubany.

«Penso que estem en el millor moment de la cuina catalana», ha sentenciat Roca, en un altre dels missatges més repetits. «També perquè avui hi ha a les cuines dels restaurants catalans molts cuiners i cuineres que estan fent un treball extraordinari, que estan posant de relleu el llegat i l’herència que tenim», ha prosseguit, just abans de desitjar que es comenci parlar una mica més d’ells, a partir d’ara, en comptes de posar tant el focus en la desena de xefs amb altíssima reputació internacional que compartien escenari just en aquell moment. «Tenim el millor producte del món i això és inqüestionable», ha rematat Gaig, en una altra idea molt recorreguda.

Notícies relacionades

Sobre tot això ha tret pit el mateix Salvador Illa, en un discurs que ha tingut uns minuts d’homenatge a Paco Soler Parellada, cuiner amo del 7 Portes, mort la setmana passada. Tornant a la campanya, el president de la Generalitat ha destacat que apunta cap a diverses coses: els valors que volen que defineixin Catalunya («generadora d’oportunitat, socialment justa, dinàmica, oberta, solidària, europea, mediterrània…»), la forma com volen presentar-la al món («El món necessita missatges d’esperança, referents positius i exemples d’optimisme, i Catalunya pot assumir aquest paper») o quina és l’estratègia per continuar prosperant.

En aquest sentit, Illa ha emfatitzat que tot el sector representat aquest dilluns al Palau de la Música representa un 20% del producte interior brut (PIB) de la comunitat, en un moment en què la seva economia creix per sobre de les de l’entorn i en què es crea més ocupació que mai. «Sou clau perquè Catalunya continuï prosperant en benefici de tothom», ha llançat. «La gastronomia és una de les principals forces i patrimonis de Catalunya, us l’heu guanyat a pols gràcies al vostre esforç i talent», ha reconegut a les aproximadament 500 persones que l’escoltaven en l’audiència. «La gastronomia és identitat, cultura, germandat, història, futur, salut i solidaritat», ha acabat el president.