Relleu a l’entitat / La nova junta directiva

Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle

La catedràtica i directora de la Barcelona School of Economics succeeix en el càrrec Jaume Guardiola 

Fitxa vuit nous membres per a la junta

Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Cercle d’Economia va proclamar ahir l’economista Teresa Garcia-Milà com a nova presidenta de l’entitat empresarial. La catedràtica i directora de la Barcelona School of Economics (BSE) serà la primera dona que assumirà aquest càrrec des de la fundació del think tank el 1958. Garcia-Milà succeeix Jaume Guardiola després d’un procés intern en què la seva ha sigut l’única candidatura presentada i la seva junta directiva estarà formada per empresaris com el conseller delegat de Reig Jofre, Ignasi Biosca; la CEO de Penguin Random House, Núria Cabutí; el president i CEO de Puig, Marc Puig, i la presidenta d’Alier, Elisabet Alier, entre altres noms.

En un context econòmic marcat per la inestabilitat global, Garcia-Milà inicia un mandat de tres anys de caire continuista amb l’objectiu de reforçar els valors fundacionals del Cercle –democràcia, economia de mercat i Europa– "en un context econòmic i geopolític marcat per la inestabilitat política, les tensions entre els grans pilars econòmics i polítics d’impacte global, el populisme o la desinformació". La continuïtat de la candidatura és clara, ja que Garcia-Milà era vicepresidenta amb Guardiola. Fins dilluns no s’anunciarà l’organigrama final de la institució, amb el nomenament d’un nou vicepresident, un nou tresorer, etc.

Malgrat aquest esperit de continuïtat, el cas és que dels 18 membres de la junta n’hi ha vuit que són nous en la direcció del Cercle. Aquests fitxatges són Elisabet Alier (Alier), Ignasi Biosca (Reig Jofre), Pilar Conesa (Anteverti), Josep Franch (Rockfield), Jordi Gual (IESE), Pau Guardans (Único Hotels), Osmar Polo (T-Systems) i David Vegara (Banc Sabadell). Miquel Nadal seguirà sent director general; Oriol Aspachs, secretari tècnic, i Xavier Vives liderarà productivitat i innovació.

"Centre de referència"

Garcia-Milà va confessar que entre les prioritats del Cercle els pròxims tres anys hi ha "enfortir" el projecte sobre productivitat i innovació que va impulsar Guardiola amb l’objectiu de contribuir a transformar el model productiu de Catalunya i fer del Cercle "un centre de referència en l’anàlisi i la innovació en polítiques públiques que influeixin en les estratègies relacionades amb la productivitat i la competitivitat". El Cercle d’Economia s’ha mantingut fidel els últims anys a les demandes d’un nou sistema de finançament autonòmic per a Catalunya de tall federal i allunyat d’un model més similar al concert foral que tenen a Navarra i el País Basc. En aquesta transició moderada, l’organització empresarial sempre ha considerat "imprescindible" dotar la Generalitat dels recursos necessaris davant un efecte de capitalitat que ha beneficiat sempre Madrid.

Presidenta de la junta:

Teresa Garcia-Milà

Nous membres:

Elisabet Alier

Presidenta d’Alier

Ignasi Biosca

Conseller delegat de Reig Jofre

Pilar Conesa

Presidenta d’Anteverti

Josep Franch

Director d’inversions per al sud d’Europa de Rockfield

Jordi Gual 

Professor d’economia del IESE

Pau Guardans

President i CEO d’Único Hotels

Osmar Polo

CEO i president del consell d’administració de T-Systems Iberia

David Vegara

Conseller executiu i CRO del Banc Sabadell

Continuen: 

Jordi Amat

Filòleg i escriptor

Maite Barrera

Empresària i fundadora de Bluecap

Núria Cabutí

Consellera delegada de Penguin Random House Grupo Editorial

Clara Campàs

Sòcia gerent i cofundadora d’Asabys Partners

Carmina Ganyet

Directora general corporativa d’Inmobiliaria Colonial

Núria Mas

Professora d’economia del IESE

Pol Morillas

Director del Cidob

Marc Puig

President i CEO de Puig

Camino Quiroga 

Notari

Notícies relacionades

Laura Urquizu

CEO i presidenta de Red Points