Bon Preu construirà un centre logístic per a la seva botiga ‘online’ a Parets del Vallès en aliança amb Ocado
La tecnològica britànica dissenyarà per a la cadena un magatzem totalment automatitzat que s’alçarà al solar que ocupava l’antiga fàbrica de Danone
El projecte suposarà una inversió de 30 milions d’euros i permetrà a Bon Preu estendre a tot Catalunya el seu supermercat virtual

Bon Preu ja ha decidit l’ús que donarà a l’antiga planta de Danone a Parets del Vallès. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, el 100 % de la superfície que ocupava la fàbrica de iogurts es destinarà a la construcció d’un nou magatzem totalment automatitzat per donar servei, exclusivament, al seu supermercat virtual: BonpreuEsclat Online. Es tracta d’un projecte pressupostat en 30 milions d’euros que s’executarà en aliança amb la multinacional tecnològica britànica Ocado, referent internacional en el desenvolupament de ‘software’ i ‘hardware’ per a plataformes de comerç electrònic.
El grup de distribució amb seu a Osona va formalitzar l’1 d’abril la compra de la fàbrica de Danone amb l’objectiu d’«ampliar la seva capacitat logística i millorar l’eficiència en la distribució dels seus productes». Després d’obtenir la corresponent llicència municipal, fa unes setmanes va iniciar els treballs de demolició de la històrica planta de iogurts, ja que la seva estructura no s’adaptava al nou projecte logístic. Així, al solar que quedarà a Parets, Bon Preu aixecarà un magatzem automatitzat d’última generació i dotat de tecnologia robòtica desenvolupada per Ocado i que podria entrar en funcionament a finals del 2027.
Gràcies a aquesta inversió, Bon Preu accelerarà el seu creixement en el negoci de la venda per internet i podrà estendre el servei a tot Catalunya. El nou centre de distribució permetrà, a més, ampliar l’assortiment de productes que es poden comprar ‘online’, millorar la qualitat i les prestacions de la botiga virtual, i optimitzar també les rutes de les furgonetes que porten els carros de la compra a domicili per minimitzar l’impacte ambiental. Es preveu que la plataforma logística de Parets creï nous llocs de treball, especialment de perfil qualificat, com enginyers o gestors de flota.
Bon Preu redobla amb aquesta iniciativa la seva aliança tecnològica amb Ocado, companyia que cotitza a la Borsa de Londres i amb la qual va firmar un acord el 2017 per llançar el supermercat virtual BonpreuEsclat Online, que ja està disponible per a una població de sis milions d’habitants. El grup presidit per Joan Font va ser, de fet, la primera empresa espanyola de distribució que va apostar per incorporar l’avançada tecnologia d’automatització d’Ocado. Aquest acord ha demostrat ser molt positiu i Ocado exhibeix internacionalment com a cas d’èxit la plataforma implantada a Bon Preu. Altres clients destacats de la firma britànica són Alcampo, Morrisons, Kroger o la mateixa Ocado, que opera un dels supermercats ‘online’ més veterans del Regne Unit mitjançant una aliança conjunta al 50% amb Marks & Spencer.

Un dels 29 centres de recollida del supermercat virtual Bonpreu Esclat Online. /
Gregor Ulitzka, president d’Ocado Solutions a Europa, assegura que Bon Preu és el seu soci internacional «de més llarga trajectòria» i que suposa «un exemple increïble de com una cadena d’alimentació utilitza totes les eines estratègiques que ofereix Ocado» per desenvolupar una «proposta ‘online’ líder» que ha aconseguit «una quota de mercat significativa» a Catalunya. «Amb aquest nou acord oferirem una proposta al client millorada i més eficient», remarca l’executiu.
«La nostra aposta pel canal ‘online’ és ferma», destaca per la seva banda la directora comercial de Bon Preu, Anna Font, que recorda que BonpreuEsclat Online «és el supermercat ‘online’ més ben valorat de tot l’Estat pels consumidors», segons testifica un estudi publicat aquest any per l’Organització de Consumidors (OCU). «Estem molt satisfets de l’èxit aconseguit des que vam posar en marxa BonpreuEsclat Online. Continuarem millorant l’assortiment, la puntualitat i la qualitat de les nostres comandes ‘online’ i ho farem de la mà d’Ocado», apunta Font, que destaca que «l’experiència i la tecnologia» del seu soci britànic seran clau per continuar creixent «de forma sostinguda i sostenible» en el negoci de les compres per internet.
«La nostra aposta pel canal ‘online’ és ferma. Continuarem millorant l’assortiment, la puntualitat i la qualitat de les nostres comandes ‘online’ i ho farem de la mà d’Ocado»
Directora comercial de Bon Preu
Actualment, Bon Preu utilitza un doble model per preparar les comandes ‘online’. D’una banda, dedica a l’operativa del seu supermercat virtual una part del complex logístic central que posseeix a Balenyà (Osona). En paral·lel, també té botigues repartides per tot Catalunya que preparen les comandes que arriben per internet. Aquestes compres es distribueixen a domicili mitjançant una flota de furgonetes tritemperatura, tot i que els clients també poden recollir-les directament amb els vehicles en 29 centres de recollida.
Notícies relacionadesAmb una facturació de més de 2.200 milions d’euros, l’empresa familiar catalana compta actualment amb una xarxa de 138 supermercats Bonpreu, 60 supermercats Esclat i 63 gasolineres EsclatOil. A principis d’any, el grup va anunciar que el 2025 seria un any especialment dinàmic, amb una dotzena de noves obertures previstes. Aquest creixement ha portat Bon Preu a projectar també un altre centre logístic a Montblanc (Conca de Barberà) al qual preveu destinar una inversió de 200 milions d’euros i que li permetrà reforçar la seva expansió a les comarques de Tarragona, Terres de l’Ebre i Ponent. Així, a mitjà termini la xarxa logística del grup quedarà configurada en el triangle comprès entre la plataforma de Balenyà, el nou bloc de Montblanc i el magatzem especialitzat en les compres ‘online’ de Parets del Vallès.
Centre tecnològic d’Ocado al 22@ de Barcelona
Tot i que té la seva seu a Londres, Ocado compta amb un important centre tecnològic al districte 22@ de Barcelona, especialitzat, precisament, en el desenvolupament de ‘software’ per a cadenes de supermercats i botigues de comerç electrònic. La companyia opera a través de tres divisions: ‘e-commerce’, automatització de magatzems i robòtica (que inclou tant ‘software’ com ‘hardware’), i solucions per optimitzar les rutes de repartiment de les comandes i millorar la satisfacció dels clients en la part final del procés de compra.

La tecnologia robòtica d’Ocado permet maximitzar l’eficiència de les botigues ‘online’. /
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»