Transgourmet celebra els cent anys com a "majorista de proximitat"

La companyia de logística, que mou a tot Espanya 14 milions de capses l’any i 1.200 milions d’euros, commemora aTarragona el centenari

Transgourmet celebra els cent anys com a "majorista de proximitat"
2
Es llegeix en minuts
Jan Magarolas

Celebració amb magnificència de la cadena majorista líder a Espanya del sector de la distribució alimentària, que ahir va commemorar els 100 anys de la seva fundació. Transgourmet Ibèrica, una empresa nascuda a Figueres el 1925, va omplir la Tarraco Arena Plaça, de Tarragona, amb més de 500 persones, entre treballadors, famílies, clients i proveïdors.

La Tarraco Arena es va omplir amb diverses activitats, parades de menjar i beguda, atraccions, un rocòdrom i un photocall. Tot pensat per celebrar amb tots els honors el que per a la marca gironina és "un orgull". Es tracta del quart acte de les festes del seu centenari, una vegada ja ha passat per Girona, Andalusia i Burgos.

A Transgourmet es reivindiquen com "els majoristes de proximitat" i garants del repartiment a l’hostaleria. A la província de Tarragona tenen una plataforma a Campredó, un barri de Tortosa, des d’on alimenten supermercats de tota la demarcació tarragonina, les comarques del sud de Barcelona i del País Valencià.

En l’acte, que va ser presentat i moderat per l’actor i còmic Pep Plaza, el president de Transgourmet Ibèrica, Lluís Labairu, jugava aquesta vegada a casa, perquè és natural del Morell. El gerent de l’empresa va voler fer un ràpid repàs de la centenària història de l’empresa esmentant algunes dates importants.

Dos pilars

Entre aquestes dates, l’any 1925, quan va ser fundada per Pere Miquel, que "poc s’imaginava" que acabaria sent la cadena líder del sector. Altres fites que va esmentar van ser, el 1970, l’arribada del concepte del cash & carry i, el 1989, la creació de la marca Gourmet, que manté avui dia. Precisament enguany fa 25 anys que Tortosa va acollir les primeres instal·lacions de la marca fora de la província de Girona, un procés d’expansió que encara creix i que l’ha portat a conquerir tot Espanya.

En aquestes últimes dues dècades i mitja, la marca propietària del GM Cash i dels supermercats Suma i Pròxim ha tingut propietaris asiàtics i suïssos. Ara té uns 800 supermercats franquiciats a pràcticament tot Espanya –que creixen a una mitjana de gairebé 70 nous comerços cada any– i una plantilla de més de 3.000 treballadors propis.

Labairu, durant el seu discurs, va analitzar que la marca té "dos pilars": el retail, amb una gran presència i proximitat, i l’hostaleria. "Per això Tarragona resulta un punt estratègic per a nosaltres. Obrim franquícies en un territori en què l’hostaleria és un dels motors pel seu mercat turístic i laboral", va dir el director general.

En l’actualitat, Transgourmet mou anualment 14 milions de caixes i 1.200 milions d’euros. Així mateix, la seva presència a Tarragona és de 4 centres cash & carry Gros Mercat i un total de 25 supermercats franquiciats.

Notícies relacionades

"El majorista intenta transmetre la importància del comerç de barri, nosaltres som els majoristes de proximitat", va explicar Labairu. "La gent comença a comprar per moment de consum, això ja ho veiem a les neveres de les cases. El rebost d’ara és el supermercat de sota de casa i apostem per això perquè té futur", va sentenciar Labairu.

L’alcalde de Campredó (el Baix Ebre), Damià Grau, va valorar la capacitat de la companyia de "saber adaptar-se a la realitat de cada moment". L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, va lloar la seva aportació social, com a empresa que "genera llocs de treball i noves oportunitats", a més de reforçar "el teixit econòmic i social".

Temes:

Figueres Girona