Moda
Mango, sis mesos sense Isak Andic
Els fills del fundador s’han desvinculat del dia a dia de la companyia, el consell d’administració de la qual té nou membre i ha començat el procés per convertir-se en una societat anònima.

A Charles Dickens podria recórrer Mango per resumir l’halo que envolta el que ha passat en els últims sis mesos. "Era el millor dels temps i era el pitjor dels temps", comença Historia de dos ciudades, una de les novel·les més conegudes de l’escriptor anglès, que retrata el Londres i el París de finals del segle XVIII, a les portes de la Revolució Francesa. És el millor dels temps i el pitjor, també, per a la gran cadena de moda catalana. La companyia commemora avui els sis mesos de la sobtada mort del seu fundador i principal guru, Isak Andic. L’empresari més ric de Catalunya va morir en un accident de muntanya el passat 14 de desembre i, des d’aleshores, tot ha canviat, tot i que res hagi canviat realment, dins de l’empresa.
El focus continua apuntant cap a la mateixa direcció, l’estratègia es manté, té el mateix directiu al volant (Toni Ruiz) i, a falta de conèixer els resultats del primer semestre del 2025, tot apunta que la màquina continua rodant a idèntica velocitat. En aquests sis mesos, però, Mango ha aprovat modificar la seva denominació social i deixar enrere 40 anys com a societat limitada per convertir-se en una societat anònima; ha incorporat el directiu Manel Adell (ex de Desigual) al seu consell d’administració; ha vist com marxava una de les directives històriques de la casa, Elena Carasso, i desvincular-se definitivament a la família Andic de la gestió de la companyia.
Jonathan i les seves germanes
Jonathan, el fill gran, portava des del 2005 implicat d’una manera o altra a l’empresa, i des del 2007 als comandaments de Mango Man, unitat de la qual ha sigut màxim responsable tot aquest temps i de la qual ara s’aparta per centrar-se en el seu paper d’accionista amo de la companyia. Manté, això sí, la seva cadira com a vicepresident del consell d’administració i representant de la família en aquest òrgan de decisió, a més de convertir-se en president de la companyia propietària en un 95% de Mango (propietat que heretaran i repartiran a parts iguals ell i les seves dues germanes), així com de la firma que engloba tot el patrimoni empresarial d’Isak Andic.
Des de l’òptica del negoci de Mango també han canviat coses: la cadena té una nova botiga de referència a Barcelona, un concepte únic per combinar en un mateix local totes les seves unitats de negoci (Woman, Man, Teen, Kids i Home); també un local exclusiu per als productes de la llar i plans per obrir-ne quatre més aquest any. Ha tornat a la Xina i ha obert un establiment a Hong Kong. I ha llançat una plataforma, Mango Collective, per col·laborar amb dissenyadors emergents en les seves col·leccions.
Amb tot, on més visible s’ha fet el terratrèmol ha sigut a la família. Ara, les dues filles menors disposen de les seves pròpies societats patrimonials, el més gran ha ordenat la seva per tenir-hi el mateix capital que les seves germanes. Tots tres s’han repartit càrrecs en les societats que conformen el patrimoni de la família (Mango, però també el negoci immobiliari o la societat a través de la qual vehiculen la propietat de la cadena de moda) i fa alguns mesos que traginen per fer inventari de tot el que conforma el patrimoni del seu pare.
Notícies relacionadesPel que fa a l’herència, de tot el que s’ha dit, fonts pròximes a la família només confirmen que la voluntat d’Isak Andic era que tot quedés repartit a parts iguals entre els seus tres fills, però que aquests encara no han acceptat oficialment l’herència. La llei dona un termini de sis mesos per fer-ho i l’opció de demanar una pròrroga si les coses no estan clares pel motiu que sigui. En aquest cas, el motiu seria la dimensió del patrimoni, que Forbes va estimar en uns 4.500 milions d’euros l’última vegada que va actualitzar les seves dades.
És el que pretenen fer els hereus d’Andic, que són encara dins de termini al vèncer aquests primers sis mesos la setmana que ve. Aquestes mateixes fonts només afegeixen a això que els marmessors han renunciat al seu paper, perquè aquesta és una figura només necessària quan cal fer interpretacions sobre l’herència, una cosa que no farà falta. I, en definitiva, que tot continua igual, tot i que tot hagi canviat.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Campanya de Guess Polèmica després de l’aparició a ‘Vogue’ d’una supermodel creada amb intel·ligència artificial
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país