Jonathan Andic deixa la direcció de Mango Man per centrar-se en el lideratge de les patrimonials de la família
La línia de moda masculina ha experimentat un creixement del 136% en quatre anys i ja aporta el 12% de la facturació del grup
Josep Estol serà el nou director global de Mango Man en substitució del fill d’Isak Andic
Mango es converteix oficialment en una S.A. i canvia la seva denominació social

Jonathan Andic, de Mango. /
Continuen succeint-se els canvis a Mango després de la sobtada mort del seu fundador, Isak Andic. El seu fill, Jonathan Andic Raig (Barcelona, 1981), ha decidit deixar tots els seus càrrecs executius en el grup de moda, on ha sigut els últims 17 anys el responsable de la línia masculina, Mango Man. El primogènit i hereu de la companyia juntament amb les seves germanes Judith i Sarah se centrarà a partir d’ara en el lideratge de les societats patrimonials de la família, de les quals depenen no només la participació majoritària a Mango (95% del capital), sinó també un extens patrimoni immobiliari.
Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO i han confirmat fonts pròximes a Mango, el seu substitut al capdavant de Mango Man serà Josep Estol,executiu que ha exercit de mà dreta de Jonathan Andic des que va entrar en la companyia el 2022 després d’una àmplia experiència en altres empreses del sector com Hackett London i Massimo Dutti. Estol, que ocupava el càrrec de director executiu de Mango Man, passa ara a ser el director global de la línia, amb el repte de continuar reforçant l’aposta del grup per arribar també al sector de la moda masculina.
El fet que deixi les seves funcions executives com a director global de Mango Man i també els càrrecs d’administrador en diverses societats filials del grup tèxtil no significa que Jonathan es desvinculi de la companyia. Deixa de formar part del seu organigrama directiu, però continuarà sent el vicepresident del consell d’administració de Mango MNG, en què exercirà un paper actiu en el màxim òrgan de govern de la multinacional en representació de la família fundadora. Toni Ruiz, que porta les regnes i el dia a dia del grup i és propietari de l’altre 5% de l’accionariat, ocupa la presidència executiva del consell. Mango MNG és la nova raó social de la cadena de moda, que fins ara es denominava Punto Fa i que, a més, ha deixat de ser una societat limitada per convertir-se en societat anònima.
Les fonts consultades expliquen que amb aquest pas s’avança en el procés de separació entre propietat i gestió iniciat el 2020 per Isak Andic en compliment de les bones pràctiques de govern corporatiu. De fet, asseguren que tot i que es faci efectiva ara, la decisió de deixar les regnes de Mango Man «es va agafar al si familiar a finals de l’any passat i encara en vida del fundador».
Jonathan Andic s’enfocarà a partir d’ara en les seves responsabilitats de govern corporatiu a Mango i en la gestió de les societats patrimonials amb la missió de preservar el llegat del seu pare, a qui Forbes estimava el 2024 una fortuna de 4.000 milions de dòlars, i se situava al lloc número 785 del rànquing de persones més riques del món. Així, el fill gran de l’empresari se centrarà en la presidència de Punta Na Holding, la societat capçalera de la família, i en la presidència de MNG Mango Holding, filial de la primera que és la tenidora del 95% del capital de Mango MNG. El consell d’administració d’aquestes dues companyies seuen també les seves dues germanes, Judith i Sarah, amb qui es reparteix, equitativament, els diferents càrrecs a les patrimonials. Així, Sarah Andic és vicepresidenta de MNG Mango Holding, secretària del consell de Punta Na Holding i presidenta de la filial que agrupa els actius immobiliaris, Punta Na, de la qual Jonathan és secretari. D’altra banda, Judith Andic és també vicepresidenta de MNG Mango Holding, vocal i apoderada de Punta Na Holding i vocal de Punta Na.
Punta Na Holding gestiona les inversions financeres i els actius monetaris de la família, a més de la participació a Mango i al hòlding immobiliari Punta Na, que té una cartera de més de 50 locals que sumen una superfície de 150.000 metres quadrats. Recentment, aquesta companyia acaba de tancar una important adquisició a Barcelona d’alt valor simbòlic per als fills d’Andic, ja que va ser impulsada pel seu pare. Es tracta d’un local de 1.000 metres quadrats situat a la confluència del passeig de Gràcia amb el carrer de Provença, al costat de la Pedrera, i que està llogat a Prada. L’immoble es troba a escassos metres del lloc on Mango va obrir la seva primera botiga fa 41 anys.

Creixement exponencial de la línia masculina
El 2008 i sota el lideratge de Jonathan Andic ha aconseguit convertir-se en un dels pilars del grup tèxtil, al qual aporta ja el 12% de la facturació (un 11% el 2023). L’entrada en el negoci de la moda masculina va marcar una fita en la història de Mango i la companyia considera que aquesta divisió és una de les que compta amb més potencial de creixement. De fet, el 2024 Mango Man va créixer un 20%,fins a arribar a una facturació de 408 milions d’euros, una alça que se situa molt per sobre de l’increment del 7,6% aconseguit pel conjunt del grup. En l’exercici passat, la multinacional tèxtil catalana va marcar un nou rècord, amb unes vendes de 3.390 milions d’euros i un benefici net de 219 milions. Es preveu que Mango Man sigui clau per arribar a l’objectiu de superar els 4.000 milions de facturació el 2026.

Una de les botigues de Mango Man a Barcelona. /
La col·lecció masculina ha experimentat un creixement acumulat del 136% en els últims quatre anys i aspira a ser un referent global en disseny, qualitat i innovació recolzant-se en la incorporació de tecnologia i característiques tècniques a les peces d’ús diari. Mango Man compta actualment amb més de 600 punts de venda a 90 mercats i es comercialitza també ‘online’a 80 països. La línia ha apostat per oferir als clients una experiència de compra personalitzada amb un servei de customització in situ que ja està disponible en 16 botigues. A més, el 2023 va llançar una col·lecció de sastreria en col·laboració amb la històrica casa italiana Boglioli, que es va repetir també l’any passat.
Qui és Josep Estol
Amb aquest moviment, a partir d’ara la línia de moda masculina de Mango quedarà integrada dins de la divisió de producte, tal com ho estan la resta de línies de la firma de moda amb seu a Palau-solità i Plegamans (Barcelona). Així, com a director global de Mango Man, Josep Estol reportarà Luis Casacuberta, chief product officer de Mango, de qui també depenen les línies Woman, Kids & Teen, i Home. Llicenciat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), el nou responsable de Mango Man va cursar un programa de direcció general (PDG) a l’IESE i abans d’incorporar-se al grup de la família Andic el 2022 va treballar nou anys a Hackett London, on va ser director de producte, i prèviament a Massimo Dutti, per la qual cosa la moda masculina és la seva gran especialitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- UN INFORME DE L’UCO Els malnoms i paraules clau de la trama de Santos Cerdán i Ábalos: «petit», «pitbull», «barriguitas» o «tinc cafè per a tu»
- Ja hi ha 400 treballadors al Campus Hipra, que s’inaugurarà al setembre
- Hipra tanca el 2024 amb un benefici net de 32,7 milions
- PREVENCIÓ El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil