Més que un club, més que un eslògan

Mantenir viva l’essència, malgrat els canvis, les crisis o els resultats, és el repte més gran a què es pot enfrontar qualsevol marca. Per això és tan important destacar que avui el Barça torna a emocionar, a il·lusionar, a fer vibrar. Alegra, uneix, connecta i distreu.

La rúa del Barça por las calles de Barcelona

La rúa del Barça por las calles de Barcelona / Zowy Voeten

3
Es llegeix en minuts
Marta Royo Espinet
Marta Royo Espinet

Economista i publicista

ver +

La marca Barça ha tornat. I no només per haver aixecat tres títols –Supercopa, Copa del Rei i Lliga–. Ha tornat perquè ha recuperat l’element que la fa veritablement poderosa: la seva essència. Aquest intangible que connecta, emociona i transcendeix. Amb fans i amb autèntics ambaixadors arreu del món. El Barça 2025 no és només un equip que juga bé i que guanya. És un club que ha sabut retrobar-se amb la seva ànima, amb el que el fa únic i estimat a tot arreu. I això no és fàcil. Mantenir viva l’essència, malgrat els canvis, les crisis o els resultats, és el repte més gran de qualsevol marca. Avui, el Barça torna a emocionar, a il·lusionar, a fer vibrar. Alegra, uneix, connecta i distreu.

Fa només un any, l’escenari era ben diferent: decepció, incertesa, ferides encara obertes. Xavi Hernández, llegenda viva del club, anunciava que el deixava. L’economia flaquejava, l’equip se sostenia amb jugadors de La Masia davant d’un Madrid reforçat a cop de talonari, el record de Messi continuava estant ben present, i el nou entrenador despertava més dubtes que esperances. A més, es confirmava que Montjuïc seria casa fins a final de temporada: un estadi fred, sense ànima –perquè jugar lluny del Camp Nou no és jugar a casa– i, com si això no fos prou, la sobtada mort del doctor Miñarro a mitja temporada. Un cop massa dur.

Malgrat tot, el Barça ha sabut convertir dificultat en bandera i, d’un estadi que no era el seu propi, una oportunitat per reinventar-se junt amb una afició que ha animat cada un dels segons de cada un dels partits de la temporada.

Les grans marques es posen a prova en els moments difícils. I aquest Barça, sense victimismes ni excuses, ha sabut reconstruir un relat coherent, ple de sentit i d’identitat. Amb un entrenador discret i un planter de joves protagonistes des del primer dia. Però aquí està la màgia de la qüestió: han triomfat no només amb gols, sinó amb actitud. Amb valentia, innocència, frescor i una dolça energia que ha convertit l’equip en molt més que un campió. L’ha convertit en un símbol, un relat viu, una promesa complerta.

La marca Barça és això: molt més que un club. És una de les love brands més potents del món. Porta incorporada una promesa implícita: que no només veuràs futbol, sinó que sentiràs que formes part d’una cosa més gran. Quan el Barça guanya, la ciutat respira diferent. Els carrers somriuen, les sobretaules s’allarguen, la vida es fa una mica més lleugera. I això no és màgia. És el que passa quan una marca toca l’ànima. Quan el relat, l’emoció i l’orgull col·lectiu es troben.

Aquesta temporada, l’equip ha convertit la fragilitat en força. Uns noms que fa dotze mesos sonaven llunyans, avui són tot un emblema de futur, esperança i identitat. No són només unes joves promeses: són el reflex viu d’una nova etapa que mira cap endavant amb valentia. I tot això, guiat per un entrenador que ha sabut llegir el moment, construir equip i tornar aquesta il·lusió perduda.

"Tant s’hi val d’on venim, si del sud o del nord", diu l’himne. Es respira cada vegada que entres a l’Estadi Olímpic: veïns de Sarrià al costat de penyes vingudes d’Andalusia, criatures il·lusionades i avis amb records de Kubala i Cruyff, més algun estranger que no acaba d’entendre res. El Barça és un lloc on les diferències es dilueixen i el sentiment es fa comú. I això, en un món fragmentat i individualista, és or. És marca en estat pur.

Notícies relacionades

Aquesta victòria (tres títols) no és només una victòria esportiva. És una reconquesta emocional. Una reafirmació. Una prova que les grans marques poden reinventar-se, recuperar-se i tornar a brillar amb força quan connecten amb la seva veritat.

El Barça no només ha tornat a ser el Barça, ha tornat a ser de l’afició. Dels seus fans. I això no és una cosa que es mesuri només amb trofeus, sinó amb el que és invisible però essencial: la capacitat d’inspirar, de fer comunitat, de provocar somriures. I de fer-ho tot des del cor. D’emocionar de veritat, com tota gran marca. ¡Enhorabona, campions!