Milers de visitants omplen Montjuïc en la primera jornada de l’Automobile

La 43a edició de la mostra d’automòbils més important del sud d’Europa destaca per la gran presència de marques xineses i per la tecnologia

Milers de visitants omplen Montjuïc en la primera jornada de l’Automobile
3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Passegen, s’emocionen i somriuen. Fins i tot fan cara de dubte. L’Aitana i el Ricard són una parella de joves de Barcelona que ahir es van aixecar amb la il·lusió de qui ha decidit posar rodes a la seva vida i s’adreça a l’Automobile Barcelona. Van acabar passant cinc hores deambulant pels 100.000 metres quadrats d’exposició al recinte màgic de Montjuïc. Més de 15.000 passos, segons el seu smartwatch.

Venien informats, amb centenars de webs visitades i diversos vídeos analitzats. Volien un elèctric, però van marxar amb un híbrid endollable. I amb descompte. La prova els va convèncer. La seva és la història de molts barcelonins que aquesta setmana apostaran per anar a la fira, la gran mostra d’automòbils del sud d’Europa.

I és que el saló internacional de l’automòbil, encara que no els agradi a alguns activistes urbanites pedalables, continua sent un espai d’emocions i diversió. L’edició d’aquest any, la 43a, es presenta interessant. No només per la multitud de tecnologies disponibles per als usuaris (hi ha un cotxe per a cada necessitat), sinó per l’oferta de models.

Els fabricants tradicionals comparteixen espai firal amb les noves marques xineses que arriben a patolls per aconseguir una porció del nostre mercat. Com cada any, el primer dia de saló va ser especial, i la ciutat de Barcelona es va bolcar amb una mostra que es presenta com a "balsàmica per al sector i necessària per acabar amb l’envelliment del parc automobilístic més envellit, ineficient i perillós d’Europa", segons el president de la mostra, Enrique Lacalle.

La resposta de Barcelona

EL PERIÓDICO va protagonitzar el tancament de la sessió inaugural, divendres, amb l’entrega dels Premis Automobile, ja una referència en cada edició. Després de la cerimònia es van tancar les portes a l’espera que Barcelona respongués dissabte. I ho va fer. En la primera jornada es van poder veure milers de visitants. Per norma, gairebé sempre, s’arrenca pel pavelló 8, es passa a la plaça de l’Univers, es baixa al pavelló 1 i després, a provar. És gairebé un ritual. Molt familiar. A més de parelles de joves (moltes) i amants del motor, aquest primer dia de saló van protagonitzar la matinal molts nens. El futur, els mateixos que demostraran que això que els joves no volen tenir un cotxe és una fake news.

Els pavellons es van omplir amb milers de persones interessades a conèixer de prop les novetats. I alguna sorpresa com el Baltasar Revolt R, un supercotxe made in Cerdanyola. Hyundai, Renault, Suzuki, Volvo, Ford, Honda, Nissan... marques incondicionals del saló de Barcelona, van competir ahir amb Ebro, MG, Omoda, Jaecoo, Evo, DR, BYD, Leapmotor..., les noves marques que arriben de la Xina, algunes amb segell espanyol o italià.

Hi ha 12 grans novetats de 29 marques, si bé tots hi acudeixen amb la gamma completa, per la qual cosa hi ha molt on triar.

Interès pels elèctrics

La tecnologia híbrida endollable d’Omoda-Jaecoo, l’anomenada SHS, va rebre ahir moltes consultes. Com la REEV de Leapmotor, el DM-i de BYD, o els ePower de Nissan. No només d’elèctrics viu el futur. Tots els fabricants han posat la directa i acceleren cap a una oferta variada de tecnologies i solucions, emparant-se amb l’escalada mediambiental. Solucions que són, al 100%, més eficients que mai. Els elèctrics van rebre moltes peticions d’informació, tot i que el públic continua desconfiant dels punts de recàrrega més que dels cotxes. Però això està canviant.

No obstant, híbrids i endollables es van emportar la palma en la primera jornada de saló. De fet, el primer cotxe que es va vendre en aquesta edició de l’Automobile Barcelona va ser un Jaecoo 7 SHS (Super Hybrid System) que un professional del sector va adquirir en la jornada d’inauguració tancada al públic, divendres passat.

Notícies relacionades

Amb tot, la joia de la corona d’aquesta edició cal buscar-la a la plaça de l’Univers. El seu nom: Seat. La marca espanyola va complir divendres passat 75 anys i tota la plaça està ocupada per una exposició amb els 75 models de la història de la firma de Martorell abans de la Zona Franca).

Les portes del saló es van tancar a les 20.00 hores... Però no per a tothom. Uns 3.000 empleats de Seat van poder quedar-se per assistir a un concert molt especial per a ells, amb motiu del 75è aniversari. Estopa, amb el seu passat als tallers de la Seat, van ser-ne els protagonistes. Felicitat als rostres de molts empleats. Ves a saber si per la música, l’exposició històrica o per la paga extra de 575 euros que el president interí Markus Haupt donarà als seus treballadors aquest mes per celebrar l’aniversari.