Barcelona, protagonista
El Port adjudica a un gegant nipó la nova terminal de cotxes
El grup japonès NYK tria la capital catalana per entrar a Espanya i invertirà 75 milions per construir unes instal·lacions concebudes, principalment, per a la importació de vehicles des d’Àsia.

Tal com va avançar el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, en la presentació de resultats del 2024, els primers mesos d’aquest any estan plens de projectes estratègics per a la infraestructura portuària. El consell d’administració va adjudicar ahir a Nipon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) la concessió de la nova terminal d’automòbils per un termini de 27 anys. L’empresa japonesa, "una de les navilieres més importants del món i amb la segona flota més gran de vaixells dedicats al transport d’automòbils", segons destaca el Port, invertirà 75 milions d’euros en la construcció de la nova terminal de caràcter públic, que s’ubicarà al Moll Príncep d’Espanya i reforçarà la capital catalana com a hub internacional del sector de l’automòbil.
Aquesta serà la tercera terminal dedicada al trànsit de vehicles en la infraestructura barcelonina i s’afegeix a les ja gestionades per Atoterminal i Setram. Aquesta ampliació de la capacitat vol respondre al trànsit creixent d’automòbils nous, especialment elèctrics, procedents sobretot de països asiàtics i amb destinacions europees. L’oferta de NYK, una multinacional de transport i logística amb una flota de 96 car carriers i que opera a 17 terminals ro-ro (que descarrega carregament rodat), principalment a l’est i sud-est d’Àsia i el nord d’Europa, respon a aquesta necessitat. La previsió de trànsit és d’uns 180.000 vehicles anuals, principalment d’importació, a partir del 2028.
La nova terminal ocuparà 101.058 m2 i serà operativa a principis del 2027. La major part de la inversió, "la més important d’una empresa japonesa en un port de l’Estat", segons el port català, es destinarà a la construcció d’una nova sitja automàtica amb capacitat per a 8.160 vehicles. La terminal estarà operada amb vehicles i equips de manipulació 100% elèctrics i la sitja automàtica estarà coronada per una instal·lació fotovoltaica amb capacitat per generar 3.211 MWh anuals.
Intermodalitat garantida
L’aposta per la intermodalitat està garantida perquè la nova terminal estarà situada al costat de la terminal ferroviària del Moll Príncep d’Espanya, que actualment ja pot operar amb trens de 750 metres en els tres amples de via (UIC, ibèric i mètric) i que pròximament s’ampliarà amb una quarta via, que permetrà a NYK moure fins a 10 circulacions a la setmana.
Notícies relacionadesJosé Alberto Carbonell s’ha felicitat que sigui una multinacional d’aquestes dimensions, que amb aquesta operació entra per primera vegada a Espanya, l’adjudicatària de la nova terminal de vehicles, en un moment que hi està havent "importants canvis en les cadenes de distribució d’aquest sector". A més, afegeix el president del Port de Barcelona, el fet que sigui sostenible està alineada amb l’aposta per la descarbonització de les instal·lacions portuàries barcelonines.
Precisament en aquesta mateixa línia, el consell d’administració que es va celebrar ahir va adjudicar també a l’empresa Powercon la construcció i posada en funcionament del primer sistema Onshore Power Supply (OPS) per a creuers, que s’instal·larà a la terminal H del Moll Adossat, concessionada per MSC Cruceros i operativa des de principis d’aquest any. El contracte s’ha adjudicat per 12.225.000 euros i, igual que es va fer amb la terminal de contenidors de Hutchison Ports BEST i la de ferris de Grimaldi, s’ha seguit el format de "clau en mà".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible