Tecnologia
Més de 800 petites telecos es mobilitzen contra les fusions
La patronal europea d’operadores locals rebutja les ajudes públiques a la concentració

Fa anys que les grans telecos europees reclamen a la Unió Europea canvis regulatoris per impulsar la concentració en un sector profundament atomitzat i poder crear autèntics campions continentals que tinguin prou mida per invertir en innovació i noves tecnologies i puguin així plantar cara als seus rivals dels EUA i la Xina. Grups com Telefónica, Vodafone, Orange o Deutsche Telekom exigeixen reformes legals per reimpulsar el negoci de les telecomunicacions i donar una empenta al desenvolupament tecnològic continental.
Des de diferents àmbits, tant corporatius com des de la mateixa UE i els governs nacionals, s’ha anat donant carta de naturalesa a una pròxima obertura d’un procés de fusions de telecos, primer dins de cadascun dels països i després amb operacions transnacionals. Davant l’eventual imminència d’una onada d’operacions corporatives, les petites telecos es mobilitzen contra la posada en marxa de polítiques i ajudes per impulsar la consolidació del sector.
La patronal europea ELFA, que agrupa més de 800 operadors de fibra òptica locals i regionals, mostra el seu rebuig d’"iniciatives políticament forçades per promoure la consolidació transfronterera dels mercats de telecomunicacions i fomentar la unió de grans corporacions". L’espanyola Aotec, que integra 150 empreses, s’afegeix a la protesta preventiva i es mostra "absolutament en contra que s’atorgui qualsevol tipus d’incentiu per a la concentració entre grans empreses".
Notícies relacionadesPerjudici per al consumidor
ELFA argumenta que l’existència de múltiples actors és una garantia d’un desplegament de xarxes "ràpid i eficient", una cosa que ha passat a Espanya amb la fibra òptica. Les petites operadores defensen que una menor competència conduirà a menys inversió i innovació i que perjudicarà el consumidor.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"