Regulació
La CNMC avisa que el pla de Sanitat contra el tabac restringeix la competència

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha detectat "diverses restriccions a la competència" en les mesures antitabac incloses en el projecte de reial decret, entre les quals hi ha l’etiquetatge genèric i la prohibició de sabors i aromes. L’organisme ha elaborat un informe sobre el contingut de la norma i ha determinat que algunes mesures "afecten la llibertat d’empresa, per la qual haurien de justificar-se sota els principis de bona regulació i incloure’s en una norma amb rang de llei".
En el projecte de reial decret s’introdueixen dues novetats. La primera, molt polèmica en el sector, és aplicar l’anomenat etiquetatge genèric, o l’aparença uniforme per als paquets de cigarrets i tabac de picadura. En la norma també s’inclou la prohibició d’aromatitzants o saboritzants diferents que confereixin aroma i/o gust de tabac als cigarrets electrònics, les bosses de nicotina i productes a base d’herbes escalfades.
Notícies relacionades"Bona regulació"
Al seu informe, la CNMC remarca que les restriccions "haurien d’ajustar-se als principis de bona regulació", com la necessitat, proporcionalitat i la no-discriminació, i sustentar-se en raons d’interès general "degudament identificades i acreditades". Com que les limitacions afecten la llibertat d’empresa, "haurien d’estar recolzades en una norma amb rang de llei". Per aquesta raó, suggereix una reforma legal que ofereixi un suport a les mesures plantejades per als nous productes. L’organisme presidit per Cani Fernández assenyala que, una vegada en vigor, la norma haurà d’oferir un període transitori d’entre 10 i 12 mesos perquè el sector s’hi adapti. Finalment, la CNMC recomana que el projecte de reial decret haurà d’oferir "evidències empíriques" per acreditar que tant l’etiquetatge genèric com la prohibició de sabors i aromes s’ajusten als principis de bona regulació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?