Consell
Els experts en economia blava assenyalen les oportunitats del sector

L’economia blava és un sector estratègic a Europa, i Barcelona i la costa mediterrània estan situades, gràcies al seu ecosistema de referència, en una posició privilegiada. Atraure inversions i canalitzar el capital cap a l’economia blava, impulsant-ne el desenvolupament per a la creació de riquesa i progrés, és l’objectiu del Consell d’Experts en Economia Blava d’El Periódico. En una nova reunió del consell d’experts ahir a la seu del diari, sota la batuta del director, Albert Sáez, es va definir la necessitat d’imprimir velocitat al desenvolupament i a la inversió en l’economia blava perquè els negocis i tota la innovació associada generin beneficis.
Eliminar les barreres burocràtiques i financeres són aspectes clau. "La velocitat a què poden escalar en depèn", va indicar la secretària general del Barcelona Centre for International Affairs (Cidob), Aurora Catà. De moment, ja es porten a terme iniciatives per oferir més facilitats. A més del programa d’emprenedoria local B-Blue, el fons Ports 4.0 finança idees en estat inicial, projectes en fase de creació de prototip i en estat ja comercial.
Notícies relacionadesEspais ‘sandbox’
S’hi afegeix que el port de Barcelona ofereix a empreses emergents i empreses que impulsen innovació poder verificar les seves solucions als seus voltants (uns espais anomenats sandbox). Així mateix, el port i les administracions treballen per crear un marc regulador i fiscal facilitador en aquests espais. Algunes empreses situades al centre d’innovació en economia blava BlueTechPort i unes altres que han accedit als fons Ports 4.0 ja proven les seves innovacions. "El fet de també sumar-hi un sandbox regulador amb una normativa més oberta tancaria el cercle virtuós per atraure noves inversions", va afirmar la directora d’innovació i estratègia de negoci del port de Barcelona, Emma Cobos.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán