Infraestructures
El Govern avança a portar l’alta velocitat a l’aeroport de Girona
Transports es decanta en el seu estudi informatiu per una estació elevada amb una passarel·la per als vianants cap a l’aeròdrom

Aeropuerto de Girona-Costa Brava /
En l’irresolut debat sobre l’ampliació de Barcelona-el Prat, sempre acaba apareixent en l’equació la infrautilització dels aeroports de Reus i Girona-Costa Brava. No obstant, perquè aquest últim es converteixi realment en una infraestructura a tenir en compte en el sistema de transport de viatgers, és imprescindible que estigui ben connectat. El Ministeri de Transports va anunciar ahir que, després d’anys de retards i anàlisis, avaluacions i informes, s’ha aprovat l’estudi informatiu per construir l’estació d’alta velocitat, a uns 600 metres de l’aeroport de Vilobí d’Onyar (Selva).
El ministeri que dirigeix Óscar Puente atén també d’aquesta manera a les reclamacions de la consellera gironina de Territori, Sílvia Paneque. A més, dona impuls a unes obres cridades a revitalitzar un aeroport en hores baixes en els últims anys. Amb el veredicte sobre l’ampliació del Prat només pendent de les negociacions amb els socis d’ERC i Comuns del Govern, tenir decidida l’alternativa constructiva a Girona i amb els tràmits en marxa facilitarà els arguments sobre un sistema aeroportuari amb un principal i dos de complementaris.
Trànsits directes amb BCN
La futura estació estarà situada en la prolongació de les vies del PAET (Lloc d’Avançament i Estacionament de Trens) del traçat d’alta velocitat de la línia Barcelona-Figueres, a uns 600 metres a l’est de l’aeròdrom. Serà elevada i comptarà amb una passarel·la per als vianants rodadora de 493 metres de longitud i cinc d’alt per connectar-la amb l’aeroport. A més, hi haurà un ramal per a trànsits directes i exclusius amb Barcelona.
L’estudi informatiu aprovat per Transports estima que el cost de la futura estació d’alta velocitat de l’aeroport de Girona serà de 126,7 milions d’euros i es creu que podria atraure uns 3,1 milions d’usuaris. L’última vegada que es va parlar de calendaris va ser el novembre del 2022, encara amb la ministra Raquel Sánchez, amb la previsió d’encarar el projecte entre el 2024 i el 2025, una vegada superats els tràmits. No obstant, és inviable que estigui preparada el 2026.
Notícies relacionadesSerà una estació amb tres nivells: d’urbanització, d’andanes, i de vestíbul i passarel·la de connexió amb l’aeroport, diuen des del ministeri. L’edifici tindrà una superfície construïda de 7.675 m2 i els passos entre andanes es faran amb passarel·les sobre la via.
Per tal d’afrontar l’obra ferroviària, s’allargaran les vies del PAET de Vilobí cap a Girona, amb les andanes i les instal·lacions que corresponguin. La futura estació tindrà quatre vies, dues andanes de 400 metres per al trànsit passant i dues vies addicionals i una única andana de 220 metres per als serveis en llançadora amb origen i destí a Barcelona.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE