Mapfre estudia participar en Muface per la millora de les condicions
La companyia va guanyar 968 milions el 2024, un 43% més, recolzat en l’Amèrica Llatina
Mapfre es planteja presentar-se al concurs per adjudicar el concert de prestació sanitària de Muface després de la modificació de les condicions ofertes pel conveni per al conveni que cobrirà el període 2025-2027. El president de Mapfre, Antonio Huertas, va expressar ahir durant la roda de premsa en què va presentar els resultats de la companyia d’assegurances el 2024, que, "com sempre", miraran les condicions i prendran una decisió "quan correspongui".
Huertas va descartar l’octubre de 2024 tornar a formar part de Muface. En l’últim concert, del 2022-2024, Mapfre ja no va formar part de les empreses que presten assistència sanitària a Espanya a 1,5 milions de persones entre funcionaris i i els seus familiars. Per decidir si es presenten a la nova licitació, Huertas va afegir que han d’analitzar tot el plec tècnic. El president de Mapfre va dir que els preocupa, "com a espanyols", la crisi de l’assegurança sanitària dels funcionaris i va advertir que "aquesta inseguretat no és bona per a ningú", ja que genera "tensions enormes", tant per a les companyies que presten l’assistència com per al sector hospitalari i mèdic, així com per als "clients funcionaris", que, va recordar, continuen preferint l’assistència privada. Alhora, va remarcar que el model existent per a la prestació del servei sanitari a través de Muface conduïa des de fa temps les companyies a pèrdues contínues.
Mapfre va obtenir un benefici net de 968 milions el 2024, xifra que representa un increment del 42,9% en comparació amb l’any anterior, segons va informar ahir l’empresa. L’Amèrica Llatina va ser la geografia que més va contribuir al benefici de la companyia d’assegurances, amb el Brasil com a país més contribuïdor amb 408 milions i un increment de les primes, que van sobrepassar els 28.120 milions, del 4,5%.
- 18 de febrer Rufián (ERC) i Delgado (Més Madrid) faran un acte junts a Madrid en ple debat sobre el futur de l’esquerra
- Guardons del cine català ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’ surten com a favorites en la carrera dels premis Gaudí 2026
- Així afectarà la pujada de cotitzacions el 2026 al teu salari i a la quota d’autònoms
- Salut Caminar no és suficient després dels 65: Harvard assenyala l’exercici clau per frenar l’envelliment
- ‘Coliving’ per a gent gran El primer habitatge cooperatiu sènior de Catalunya: «La filosofia és tenir la residència a casa i que no ens cuidin els fills»
