Mercat de l'habitatge
Gonzalo Bernardos fixa en el calendari un nou boom immobiliari: "Si fins ara estaven de lloguer..."
L'economista afirma estar "content" per com es presenta la compra d'habitatges el 2025
Entre uns preus de lloguer a l'alça i unes hipoteques impossibles de mantenir es debaten moltes persones, sobretot, aquests joves que intenten emancipar-se i llogar o tenir un habitatge en propietat.
No obstant això, aquesta situació canviarà durant el 2025, segons l'economista Gonzalo Bernardos, qui vaticina que "veurem que els joves compren massivament, els menors de 40", els quals també provocaran el "boom immobiliari" que ja predeia el mateix professor d'Economia.
Ara sí
Segons ha recordat Bernardos en una entrevista per a Trioteca, un comparador d'hipoteques en línia, una enquesta del CIS de 2019 ja revelava que el 75% dels joves espanyols volien comprar un habitatge "i, si fins ara estaven de lloguer, és perquè no havien pogut comprar-lo".
Però ara creu que és el seu moment, ja que també pensa que moltes persones de classe mitjana o baixa no havien pogut ser propietaris d'un habitatge "perquè al banc no els semblava un perfil adequat", però es basa en què ara aquest tipus d'usuari "els semblarà un perfil adequat perquè ja no tenen un contracte temporal, sinó fix, perquè ja tenen una major antiguitat a l'empresa", argumenta l'economista.
"Si no donen moltes més..."
Notícies relacionadesA més, Gonzalo Bernardos apel·la novament a les entitats bancàries, explicant que han de concedir més hipoteques, ja que, "si no donen moltes més, no guanyaran més diners el 2025 que el 2024". Tot ve per la baixada de tipus d'interès, per la qual cosa, per mantenir els seus ingressos, hauran d'augmentar el nombre d'operacions.
"Per tant, content, perquè veurem com moltes persones que porten intentant comprar un habitatge ho aconsegueixen el 2025", acaba dient satisfet Bernardos.
- Festa el 30 i 31 de maig Del Super 3 a "El foraster" i "Crims": els programes de 3Cat ocuparan Montjuïc durant un cap de setmana
- Economia Alex Tensso, camioner autònom: "Tenim el combustible més barat i, alhora, el més car"
- Nova pel·lícula De Girona a Alacant: així serà el rodatge a Espanya de la nova Rapunzel de Disney
- Salud mental i TEA Eloísa Román, psiquiatra: “L’autisme és una manera de percebre i processar, no implica una patologia mental”
- LA PLANIFICACIÓ BLANC-I-BLAVA L’Espanyol dona un cop d’efecte amb el fitxatge de Monchi
