Catalunya ven l’atractiu de la seva oferta gastronòmica
Illa i Sàmper visiten l’estand de la Generalitat, que aquest any celebra la designació com a Regió Mundial de la Gastronomia

La designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia el 2025 és el millor aparador per atraure el visitant de Fitur. «Tenim alguns dels millors restaurants del món i grans cuiners condecorats amb estrelles Michelin», va assegurar Miquel Sàmper, conseller d’Empresa i Treball, en la presentació de l’estand català, ahir. El president de la Generalitat, Salvador Illa, va recordar que l’activitat turística ja suposa un 14% de l’activitat econòmica de Catalunya i que fins a 70.000 empreses formen part del sector turístic català.
Els encants de Catalunya en aquest sentit són grans. Des de les carxofes i els calçots que es produeixen al Llobregat, els olis de les Garrigues i Siurana, els arrossos del delta de l’Ebre o la fruita fresca de l’Empordà i del Segrià fins a la potent indústria agroalimentària que elabora els més delicats dolços i torrons, embotits amb segell de qualitat europea i les anxoves, ostres i caviar més reconeguts. I, per descomptat, tot el receptari tradicional que va des del pa amb tomàquet fins als canelons més elaborats.
Per celebrar el títol de Regió Mundial de la Gastronomia, Catalunya ha organitzat un intens programa d’activitats, que van des del descobriment de l’activitat agrària i ramadera i la producció d’aliments fins a la indústria i els restaurants de totes les categories. «Si som la primera regió mundial de la gastronomia és perquè ens ho hem guanyat, perquè tenim un sector competent fruit d’un llegat que ve de lluny», proclamava fa tot just un mes Illa en l’acte en el qual va presentar l’agenda d’activitats que s’ha programat per a aquesta celebració.
Notícies relacionadesDiversificació econòmica
Illa va recordar que Espanya és líder en turisme i que en l’economia catalana, si bé el turisme és important, altres sectors tenen gran importància. En concret, es va referir al sector primari i al sector industrial. Illa també va esmentar la potència de Catalunya en el sector educatiu. «El nostre objectiu és continuar reforçant l’activitat turística a Catalunya, així com la resta de l’activitat econòmica. Bona prova d’això és la decisió presa recentment per una entitat de tornar a Catalunya. Això demostra que el bon camí és el de l’estabilitat institucional i la seguretat jurídica», va assegurar Illa durant la seva intervenció en la presentació de l’estand de Catalunya.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE