Batalla interna
Garamendi busca rellevar un dels vicepresidents de la CEOE
El president de la patronal manté desavinences amb el de Cepyme, contra el qual promou una candidatura alternativa

El president de la CEOE, Antonio Garamendi, i el seu vicepresident Gerardo Cuerva tenen previst reunir-se avui per abordar el futur de la presidència de Cepyme, l’entitat que representa dins de la patronal les petites i mitjanes empreses. Cuerva ostenta la presidència de Cepyme des del 2019 i, segons la informació avançada aquest dilluns pel diari Abc, Garamendi li està buscant substitut. "No té bona pinta", expliquen fonts coneixedores.
Les relacions entre Garamendi i Cuerva s’han deteriorat els últims mesos, amb el segon adoptant una postura més dura i crítica amb algunes de les decisions del seu president. Motius pels quals el primer estaria sondejant l’empresariat per promoure una candidatura alternativa que disputi a Cuerva el lideratge de Cepyme, que té previst celebrar eleccions aquest any.
Notícies relacionadesEl propi Cuerva va donar veracitat a les informacions publicades sobre aquesta candidatura rival que li estaria armant el seu president i va confirmar que avui es veuran les cares per discutir-ho en persona. "La nostra organització porta intrínseca la democràcia. Qui entengui que el que es fa a Cepyme no és correcte té llibertat per proposar a qui consideri", va afirmar ahir als periodistes, després de la presentació d’un estudi de Cepyme sobre la mida de les empreses espanyoles. Oficialmente la CEOE no s’ha pronunciat.
Cuerva ha mantingut una actitud crítica amb algunes de les decisions adoptades per Garamendi. Fins al punt que el seu nom va sonar durant els últims comicis celebrats en la CEOE com a possible rival de Garamendi. Finalment, l’empresari granadí no es va postular. Qui sí que va fer el pas per presentar-se va ser lacatalana Virginia Guinda i el que va revalidar la presidència va ser el patró basc.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Llum verda per convertir la Masia en la futura seu social del Barça