CONTEXT
Diversifica i és rendible
El turisme sènior és una opció excel·lent: no fa soroll i té més poder adquisitiu

El turismo silver se dispara en Barcelona /
Segons ONU Turisme, l’antiga Organització Mundial del Turisme, el 2050 les persones més grans de 60 anys faran 2.000 milions de viatges internacionals. Només el 6,2% dels visitants a Barcelona tenen més de 55 anys, així que el marge de creixement d’aquest segment és molt important tant per l’envelliment de població a Europa com per l’oferta de Catalunya, que inclou per als sèniors molt més que clima: turisme termal, cultural, esportiu, de salut i gastronòmic, que són cinc segments clau per a aquest tipus de viatger i en els quals l’oferta catalana és imbatible.
El turisme sènior és la millor de les opcions per a una ciutat com Barcelona. No fan soroll, no hi ha botellon, tenen més poder adquisitiu i la seva estada és més llarga. Quan parlem de turisme sènior som davant dels dos objectius més anhelats tant del sector privat com públic: la desestacionalització i el no només i platja. El turisme sènior, en definitiva, diversifica i és molt rendible.
El turista sènior o bé està jubilat o bé treballa a temps parcial i, en conseqüència, viatja els 12 mesos d’any. El creixement d’aquest tipus de visitant, buscant, per exemple, urbanitzacions assistides o estades superiors a una setmana, ha portat molts hotels i apartaments a la costa de Barcelona, tant cap a Sitges com cap al Maresme, a mantenir-se oberts tots els anys, encara que sigui només una part de les instal·lacions, i això revitalitza municipis que fins no fa tant eren fantasmes durant la tardor i l’hivern.
L’Oktober Fest a Santa Susanna és una operació dissenyada ja fa anys perquè els visitants de països nòrdics allarguin la temporada dels hotels i, amb ells, altres serveis com ara restaurants o equipaments culturals. La possible celebració de la Ryder Cup a Caldes de Malavella el 2031 seria un atractiu innegable per a aquest tipus de turisme.
El turisme sènior té les seves exigències. El viatger experimentat no està disposat a transigir amb inconvenients pels quals sí que passa, amb resignació, el públic més jove. No vol cues, busca qualitat i necessita no tenir barreres arquitectòniques.
Notícies relacionadesPensar en turisme sènior no és pensar en turisme avorrit, és pensar en turisme de qualitat. El visitant sènior arriba essencialment amb avió o amb vaixell. Els creuers no tenen bona premsa entre l’opinió pública ni entre les autoritats, però a qui hi viatja, especialment entre octubre i maig, els hem de rebre amb els braços oberts.
Els viatgers grans no només són exigents per l’edat, ho són també perquè més del 50% d’ells visiten el nostre país per segona o tercera vegada. Un belga mitjà pot visitar Espanya quatre vegades al llarg de la seva vida i cada vegada busca una experiència única i irrepetible per tenir una excusa per tornar-hi. Només hem de fer una cosa: crear la infraestructura i serveis que li posin fàcil la seva decisió.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?