CONTEXT
Diversifica i és rendible
El turisme sènior és una opció excel·lent: no fa soroll i té més poder adquisitiu

El turismo silver se dispara en Barcelona /
Segons ONU Turisme, l’antiga Organització Mundial del Turisme, el 2050 les persones més grans de 60 anys faran 2.000 milions de viatges internacionals. Només el 6,2% dels visitants a Barcelona tenen més de 55 anys, així que el marge de creixement d’aquest segment és molt important tant per l’envelliment de població a Europa com per l’oferta de Catalunya, que inclou per als sèniors molt més que clima: turisme termal, cultural, esportiu, de salut i gastronòmic, que són cinc segments clau per a aquest tipus de viatger i en els quals l’oferta catalana és imbatible.
El turisme sènior és la millor de les opcions per a una ciutat com Barcelona. No fan soroll, no hi ha botellon, tenen més poder adquisitiu i la seva estada és més llarga. Quan parlem de turisme sènior som davant dels dos objectius més anhelats tant del sector privat com públic: la desestacionalització i el no només i platja. El turisme sènior, en definitiva, diversifica i és molt rendible.
El turista sènior o bé està jubilat o bé treballa a temps parcial i, en conseqüència, viatja els 12 mesos d’any. El creixement d’aquest tipus de visitant, buscant, per exemple, urbanitzacions assistides o estades superiors a una setmana, ha portat molts hotels i apartaments a la costa de Barcelona, tant cap a Sitges com cap al Maresme, a mantenir-se oberts tots els anys, encara que sigui només una part de les instal·lacions, i això revitalitza municipis que fins no fa tant eren fantasmes durant la tardor i l’hivern.
L’Oktober Fest a Santa Susanna és una operació dissenyada ja fa anys perquè els visitants de països nòrdics allarguin la temporada dels hotels i, amb ells, altres serveis com ara restaurants o equipaments culturals. La possible celebració de la Ryder Cup a Caldes de Malavella el 2031 seria un atractiu innegable per a aquest tipus de turisme.
El turisme sènior té les seves exigències. El viatger experimentat no està disposat a transigir amb inconvenients pels quals sí que passa, amb resignació, el públic més jove. No vol cues, busca qualitat i necessita no tenir barreres arquitectòniques.
Notícies relacionadesPensar en turisme sènior no és pensar en turisme avorrit, és pensar en turisme de qualitat. El visitant sènior arriba essencialment amb avió o amb vaixell. Els creuers no tenen bona premsa entre l’opinió pública ni entre les autoritats, però a qui hi viatja, especialment entre octubre i maig, els hem de rebre amb els braços oberts.
Els viatgers grans no només són exigents per l’edat, ho són també perquè més del 50% d’ells visiten el nostre país per segona o tercera vegada. Un belga mitjà pot visitar Espanya quatre vegades al llarg de la seva vida i cada vegada busca una experiència única i irrepetible per tenir una excusa per tornar-hi. Només hem de fer una cosa: crear la infraestructura i serveis que li posin fàcil la seva decisió.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026