El Dia dels Solters sobreviu a la Xina al flàccid consum

Enrere han quedat aquelles edicions de gales televisades amb les més populars bandes pop nacionals, estrelles globals com Kevin Spacey i el comptador per seguir l’evolució de les vendes fins a l’inevitable rècord saludat amb focs artificials. Ha acabat la fanfàrria però segueix saludable el Dia dels Solters, el festival consumista més gran del món, aliè a la demanda interna flàccida i a amenaces com la tornada de les guerres comercials.
Va acabar amb satisfacció generalitzada però sense aquells esclats de joia. Aquest any, igual com l’anterior, no ha sigut revelada la xifra total de vendes, però Alibaba ha parlat d’un "creixement robust". La companyia de comerç digital més gran del món va batre el rècord d’intervencions dels seus subscriptors amb una pujada del 50% respecte a l’any passat. També ho va fer el seu màxim competidor, JD.com, amb un augment del 20%. Una quarantena de companyies van superar els mil milions de iuans en vendes (130 milions d’euros), el llindar de l’èxit de la jornada. Entre elles figuren Apple i gegants nacionals com la tecnològica Xiaomi i els fabricants d’electrodomèstics Haier i Midea. Aquests són els guanyadors d’aquesta edició: les vendes d’aparells per a la llar (aire condicionats, robots de neteja o lavabos intel·ligents) s’han doblat gràcies als subsidis aprovats per Pequín al juliol per estimular el consum.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026