Vueling rebrà el pròxim estiu tres nous avions
El hòlding IAG va obtenir un benefici net de 2.340 milions de gener a setembre

L’aerolínia de baix cost Vueling va anunciar que rebrà tres nous avions a l’estiu del 2025, després del preacord laboral pactat amb els seus pilots per al quart conveni col·lectiu, que estableix les bases de costos de la companyia per als pròxims quatre anys. Així ho va avançar la seva presidenta Carolina Martinoli i el conseller delegat del grup IAG, al qual pertany, Luis Gallego, en la presentació de resultats del hòlding en els primers nou mesos.
Les tres aeronaus estaran basades a Barcelona, on Vueling té la seva base d’operacions, i es dedicaran a reforçar les rutes estratègiques de la companyia i prepara, a més, un pla de creixement "addicional" a aquestes tres aeronaus que publicarà en les "pròximes setmanes" per ampliar les seves operacions a llarg termini.
"IAG té un model de capital allocation (assignació de capital) que consisteix a determinar on posem el capital en funció del retorn que n’esperem obtenir. Vueling necessitava un conveni perquè poguéssim considerar-la en l’equació d’on col·locar capital. Ara que tenim certesa sobre la previsió de costos té sentit posicionar capital en la companyia", va explicar Gallego sobre la reactivació dels plans de creixement de la low cost del grup.
Entre les millores del conveni s’inclou una bonificació del 6% el 2024, un bo anual vinculat al rendiment empresarial i beneficis addicionals com l’accés a bitllets amb plaça confirmada i nous esquemes laborals per a pilots més grans de 55 anys. A més, contempla reducció de jornada a l’hivern, un compromís de contractacions i promocions a comandant el 2025 i un programa de prejubilació a partir dels 60 anys, segons informa en un comunicat el sindicat Sepla. També augments salarials vinculats a la inflació amb un límit sobre com pot afectar aquesta última en entorns de baix marge com en la Covid, segons va explicar Martinoli.
Fallida compra d’Air Europa
Després de la fallida compra d’Air Europa, l’aerolínia de la competència en la qual IAG té una participació del 20%, la matriu d’Iberia, Vueling, British Airways i Level no descarta considerar acudir a una ampliació de capital en la companyia de la família Hidalgo, segons va avançar Luis Gallego "considerarem si es produeix una ampliació de capital si hi participem o no, però encara no hem pres una decisió en aquest sentit", va dir Gallego.
Notícies relacionadesMés enllà d’aquest fracàs, IAG passa un bon moment. El grup va obtenir un benefici després d’impostos de 2.340 milions d’euros entre gener i setembre del 2024, un 8,8% més que en el mateix període de l’any anterior. El benefici abans d’impostos del grup va arribar als 2.955 milions d’euros, un 13% més.
En aquests primers nou mesos del 2024, la capacitat de passatgers operada, mesurada en seients-quilòmetre oferts (AKO), va augmentar un 6,9% respecte al mateix període del 2023.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car