Infraestructures
Paneque: "Assumir Rodalies i ampliar el Prat són prioritaris"
La consellera assenyala també com a reptes clau la mobilitat sostenible i la gestió de l’aigua

La mobilitat sostenible és un dels reptes del Govern. I per a això la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, considera que s’ha de culminar el traspàs de Rodalies i ampliar la capacitat de l’aeroport de Barcelona. Aquests són dos dels objectius que va exposar ahir en la conferència Els reptes de Catalunya com a referència a Europa, en el primer fòrum L’era de la col·laboració. Creació de valor conjunt entre empreses i administracions, organitzat pel Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i la Fundació Institut Cerdà.
Davant un auditori ple d’especialistes en la matèria, als Tinglados del moll de Llevant del Port de Barcelona, Paneque va detallar el decàleg de prioritats del seu Departament. A l’ampliació "de la capacitat" de l’aeroport i l’assumpció de competències ferroviàries s’hi van sumar un nou model de gestió de l’aigua, l’ampliació del parc d’habitatge públic "a 50.000 habitatges el 2030", amb un 15% d’habitatge social i el 9-10,3% de lloguer, o la consecució de la sobirania energètica per a Catalunya. També va insistir en la importància de comptar amb un sistema de transport públic de qualitat i puntual.
Paneque va tornar a lamentar la dependència de la pluviometria per garantir els recursos hídrics a Catalunya i va apostar per "desvincular-ho". I va avisar: "Treballem amb la hipòtesi que ens han advertit els científics: que el canvi climàtic ja és aquí, que se l’ha de combatre i que hem d’adaptar-nos a una nova realitat".
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Dana a València Mazón va parlar amb Pradas menys de 13 minuts el 29-O i va ignorar quatre de les seves sis trucades
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Barcelonejant Socialistes i vips envaeixen el village del Tennis Barcelona