La Smart City Expo de BCN amb la vista a València
La cita aborda els reptes entorn de mobilitat, economia blava i construcció

Smart City Expo World Congress 2024 /
Totes les intervencions van arrencar amb un record per als damnificats per la dana de València. En un espai copat per responsables de ciutats, ningú s’atrevia a donar les seves receptes sobre resiliència urbana sense esmentar primer els estralls de les inundacions en el llevant espanyol. Algunes, com l’alcaldessa de Nova Orleans, Latoya Cantrell, amb l’aval del record del Katrina de 20 anys enrere; d’altres directament amb solucions tecnològiques per prevenir els efectes de la crisi climàtica. Barcelona va estrenar ahir el Smart City Expo, un congrés en el qual s’aspira a trobar les solucions urbanístiques, de transport, sobre els oceans, als ports... per millorar la vida de la ciutadania.
1.100 expositors
La 13a edició congrega 1.100 expositors i preveu la presència de 850 ciutats i 25.000 persones en tres dies. En la primera jornada, a més de les visites als estands i el formigueig constant pels passadissos, es va reiterar la solidaritat amb els perjudicats pel temporal. "Ser intel·ligents també és adaptar-nos. La tecnologia ha d’ajudar-nos a prevenir davant una dura crisi climàtica", va proclamar la primera tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbanos i Vivenda de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, en la cerimònia d’obertura. Smart City se celebra junt amb la tercera edició de Tomorrow.Mobility, centrat en la mobilitat urbana sostenible, i amb altres esdeveniments com Tomorrow Building, sobre construcció innovadora, i Tomorrow.Blue Economy, dedicat a l’economia blava. En aquest últim àmbit, la inauguració va anar a càrrec, entre altres, del nou president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, que s’estrenava en el primer acte públic des del seu nomenament la setmana passada.
Notícies relacionadesCarbonell va assegurar que "ser en un port a prop de les ciutats significa que hi ha ser un promotor de les inversions perquè som al mateix pot" El nou responsable de la infraestructura portuària va afegir la resiliència i la lluita contra el trànsit il·legal com temes crítics en els quals han de treballar els ports en l’actualitat, dos assumptes que posteriorment es van tractar en altres fòrums en què va participar, per exemple, el director executiu del port de Los Angeles, Michael DiBernardo.
Entre les empreses que presenten solucions per Viure millor que és el lema de la cita de Fira de Barcelona, hi havia un sistema d’alerta i prevenció davant inundacions en llocs com rius gràcies a l’ús de càmeres intel·ligents de la firma sueca Axis Communications o una altra d’Asura Technologies que també utilitza intel·ligència artificial per predir l’impacte en el cas que ja s’hagi produït el mal per una inundació.
- El restaurant preferit de Lamine Yamal
- Primera fase Així serà la futura Fira a Montjuïc: inici d’obres el 2026 i arquitectes internacionals i locals
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 46,27% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Els germans Roca obriran un nou restaurant a l'hotel Esperit Roca el 27 d'abril
- Catalunya-Aragó El Govern assegura que no té previst tornar a apostar per uns Jocs Olímpics d'Hivern
- L’avenir de la legislatura El Govern central aplaudeix el nou pacte migratori amb Junts, però veu «molt difícil» aprovar els Pressupostos
- «Repesca» dels no immunitzats Catalunya reforça la vacunació contra el papil·loma humà i immunitzarà nois de fins a 18 anys a partir de l’abril
- Mobilitat Els estatuts de la nova empresa de Rodalies no concretaran que l’adscripció a Renfe sigui temporal