Tarragona ultima un pacte per fomentar l’economia blava a la ciutat

El barrio marinero del Serrallo, en Tarragona.
Tarragona ha començat el compte enrere per posar en marxa públicament el seu projecte local d’impuls a l’economia blava. Després d’haver presentat, el 2022, un informe que detallava la situació de l’economia relacionada amb el mar i de diversos mesos de preparació des del 2023, aquest novembre tindrà lloc el primer acte públic entre diversos agents clau per activar l’estratègia blava, segons pot avançar EL PERIÓDICO. A finals del mes vinent, l’Ajuntament, el Port de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili (URV) i altres entitats econòmiques i amb una estreta relació amb el mar firmaran un pacte que vol ser "una declaració d’intencions", en paraules dels seus impulsors, de l’economia blava a la ciutat.
"L’estratègia blava és l’aposta pel desenvolupament econòmic i social de tot allò que estigui vinculat al mar i que compta amb molts actors, a nivell de formació, ocupació i innovació", assenyala Montse Adan, regidora de Turisme i de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tarragona.
Un nou observatori
Notícies relacionades"El pacte serà com un decàleg de compromisos entre tots els agents que tindrà l’objectiu de treballar de manera conjunta i coordinada per a l’economia blava i la sostenibilitat, així serà molt més fàcil crear propostes i compartir-les", assenyala Cristina Altadill, tècnica responsable del projecte de l’economia blava a Tarragona, dins de Tarragona Impulsa, el servei d’ocupació de la ciutat. La voluntat del pacte és poder ajuntar tots els agents que ja estan portant a terme actes i propostes sota un sol paraigua, crear sinergies i impulsar la projecció.
Una de les seves principals metes serà la creació, ja el 2025, d’un Observatori de l’Economia Blava a Tarragona, un nou ens que reuneixi l’actualitat del projecte i contribueixi a comunicar les accions.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE