Emprenedoria
Natulim duplica vendes i estudia l’ampliació de la planta de Taradell
El fabricant de detergent en tires rebrà gairebé un milió d’euros dels fons europeus

Lluís Montull i David Weiss eren amics des de feia anys, un enginyer de telecomunicacions i l’altre industrial. Tots dos compartien el cuc de l’emprenedoria, però sobretot una que fos d’impacte. Res de crear una empresa amb la intenció de vendre-la. Volien crear per canviar les coses. I quan van descobrir l’univers dels productes de neteja, van veure que aquell era el terreny sobre el qual començar a fer realitat la seva ambició. Van detectar que era una indústria que feia anys que no vivia una transformació en gran, en la qual la majoria de productes estan envasats en un plàstic d’un sol ús perquè és la forma més segura de tenir visibilitat al supermercat i que aquests plàstics són molt difícils de reciclar. Alhora, van descobrir el detergent en tires, un invent que feia anys que hi havia a Àsia i que just començava a quallar als Estats Units, però del qual no hi havia rastre a Europa. Han passat uns quatre anys d’aquell enamorament sobtat i Natulim ja ven l’equivalent a 10 milions d’euros.
És la xifra amb què preveuen acabar l’any, un volum que pràcticament duplica el que es va aconseguir l’any anterior. Ho relacionen amb una ampliació de la seva capacitat de producció, amb el creixement en alguns dels països als quals ja arriben (Portugal, França, Bèlgica, Itàlia, Polònia...) i amb una extensió del seu catàleg de productes.
Notícies relacionadesInicis en plantes xineses
Quan van començar a produir ho van fer en fàbriques xineses. Però, a mesura que van començar a créixer i obtenir certa rendibilitat, van decidir invertir a obrir una planta pròpia a Taradell (Osona), i combinar aquesta fabricació amb encàrrecs a altres instal·lacions d’Europa. Amb tot, el negoci ha crescut tant que Montull i Weiss donen per fet que hauran d’ampliar la infraestructura de Taradell en menys d’un any.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos