Empreses
Sàmper promet agilitzar els tràmits per als emprenedors

El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va presentar ahir al Parlament el seu pla per "empènyer i recuperar el lideratge empresarial de Catalunya", amb un punt que serà "extremadament clau": la desburocratització.
El titular del departament creu que part de la solució passa per agilitzar i simplificar tràmits, per perfeccionar la coordinació amb els ajuntaments perquè els models de finestreta única funcionin millor i per "començar a parlar" del silenci administratiu positiu. És a dir, que l’absència de resposta de l’administració davant un tràmit sigui entesa com un sí.
Notícies relacionadesD’altra banda, Sàmper va avançar un pla per reestructurar els polígons industrials de Catalunya, a fi de renovar-los i ampliar-ne les magnituds. L’objectiu és poder acollir empreses més grans, atraure noves inversions estrangeres i un altre tipus d’activitats.
També va plantejar que els promotors que posin a disposició els seus terrenys per a ús industrial es vegin eximits del pagament de subministraments, com la llum, l’aigua i la fibra, per a així incentivar l’arrendament per a usos fabrils.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’