Organisme regulador
Guindos lamenta la ruptura del consens al Banc d’Espanya
El vicepresident del BCE acusa el Govern de trencar un "pacte de cavallers" al nomenar Escrivá com a governador
El vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos, va lamentar ahir que el Govern hagi trencat la tradició de consensuar amb el PP el relleu de la cúpula del Banc d’Espanya. "Hi havia un pacte explícit, de cavallers, no escrit, que era bo per a l’entramat institucional del país i perquè l’economia funcioni bé", va remarcar l’exministre d’Economia del PP en unes jornades d’El Economista, en les quals va recordar que ell sí que va pactar els nomenaments el 2012 amb el PSOE.
L’elecció del governador és legalment potestat del president del Govern, mentre que el subgovernador és designat per l’Executiu a proposta del governador, segons la llei d’autonomia del Banc d’Espanya de 1994. Malgrat això, la tradició des d’aquell any és que el Govern elegeixi un governador assumible per al principal partit de l’oposició i aquest actuï de manera recíproca amb el subgovernador. En els últims mesos, Guindos havia instat l’Executiu a mantenir aquesta tradició.
Notícies relacionadesEl Govern, no obstant, va trencar aquest consens a l’imposar l’elecció del ministre José Luis Escrivá com a governador. El PP el va rebutjar de ple i el Govern ha acabat nomenant també com a subgovernadora Soledad Núñez, que va ser directora a l’oficina econòmica del president del Govern (2004-2005) i directora general del Tresor (2005-2011) en els governs de José Luis Rodríguez Zapatero.
És la primera vegada des de l’arribada de la democràcia que un ministre passarà a dirigir la principal institució econòmica pública i independent del país. El 2012, Guindos va elegir Luis María Linde com a governador i va acceptar la proposta dels socialistes d’anomenar subgovernador Fernando Restoy.
- Radiografia de la TEC (IV) Núria, tractada amb electroshocks: “Tant me fa haver perdut memòria, jo el que volia era estar bé”
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
- Augment de la temperatura Catalunya registra el mes d’abril més calorós des que hi ha registres
- En unes jornades a la UB Joan Manuel Serrat, contra l’edatisme: «Prescindir dels vells no és només un acte criminal i imbècil, és com cremar els llibres»
- LA REFLEXIÓ DEL TÈCNIC Flick compara el Barça: «Tenim el mateix nivell que el PSG i el Bayern, cent per cent»
