Barcelona, protagonista

Connexió amb Màlaga

Relat i Sagrera, els ‘pilots’ de la Fira per al Circuit 

El president de Fira de Barcelona i l’exsecretari general d’Empresa i Treball dirigiran l’organisme que explotarà el recinte de Montmeló. 

Connexió amb Màlaga
3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El nou AVE directe que connecta Màlaga amb Barcelona, sense transbords, va començar a circular ahir. Segons va informar Renfe, hi haurà un AVE per sentit i tindrà parades intermèdies a Còrdova, Madrid i Saragossa. L’AVE amb sortida des de Barcelona estarà programat de dilluns a divendres a les 5.50 i en sentit invers tindrà sortida des de Màlaga a les 17.57.

Tot a punt per a la nova societat que explotarà els ingressos del Circuit de Barcelona-Catalunya a partir de l’1 de gener, perquè la instal·lació maximitzi els ingressos amb activitats diferents o vinculades a les carreres de cotxes i motos. La nova empresa que explotarà el Circuit de Barcelona-Catalunya, Fira Circuit, comptarà amb Pau Relat com a president i Oriol Sagrera com a conseller delegat.

El consell d’administració de Fira de Barcelona va designar ahir els vocals de la nova societat que explotarà les instal·lacions, persones de reconegut prestigi en el món de l’empresa i el sector del motor, com ara empresaris, directius i figures de l’automobilisme i el motociclisme.

A més de Relat, que també és president de la Fira, i de Sagrera, que era secretari general del Departament d’Empresa i Treball en l’Executiu d’ERC, també formaran part del consell de la nova societat el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga; el pilot d’automobilisme Marc Gené; la vicepresidenta de Seat, Laura Carnicero; el pilot de motos Carles Checa; l’empresari Miquel Martí (Moventia); Maite Barrera, expresidenta de Barcelona Global, i el president del RACC, Josep Mateu.

A l’abril, Fira i Circuits de Catalunya van firmar un acord per constituir Fira Circuit, la societat de nova creació íntegrament participada per la Fira, que gestionarà l’activitat diferent de les competicions de motor, que seguiran en mans de Circuits de Catalunya. Aquest acord va ser fruit de la decisió del Govern anterior d’autoritzar Circuits de Catalunya a adjudicar de forma directa a Fira el contracte d’arrendament de negoci per a l’explotació de les activitats diferents de les competicions d’aquesta infraestructura.

Tot plegat s’emmarca en el pla estratègic del Circuit de Barcelona-Catalunya, aprovat l’octubre del 2022, que estableix la voluntat de millorar l’eficiència en la gestió, reforçar l’aposta per la digitalització, convertir-se en una referència en matèria de sostenibilitat, intensificar l’arrelament territorial i diversificar l’activitat.

Diversificació

Aquesta nova etapa tindrà una durada de 20 anys, tot i que condicionada a un pacte en funció de la continuïtat dels grans premis de Fórmula 1 i MotoGP més enllà del 2026, quan expiren els dos contractes. Es valoraran els ingressos després dels dos primers anys; si després no hi ha F1 no s’anul·la l’acord, però varia econòmicament.

El Circuit de Barcelona-Catalunya, ubicat a Montmeló (Vallès Oriental) i impulsat als 90 per acollir competicions de motor, entra en una nova dimensió de negoci. La cessió de l’explotació a Fira de Barcelona implica una notable diversificació de les activitats relacionades amb fires, congressos, concerts i actes culturals, a més de donar suport a la indústria de la mobilitat sostenible.

Notícies relacionades

L’acord avalat per la Generalitat, màxim accionista de la societat que administra el Circuit, i Fira de Barcelona, combina la inversió pública i privada. Fira gestionarà la part comercial del Circuit a canvi d’un fix de 9 milions d’euros el 2025, més una variable segons els ingressos (del 25% fins als 45 milions d’ingressos, i del 20% en endavant).

El Govern actual va aprovar la setmana passada una aportació extraordinària de 20,5 milions d’euros per a aquest curs destinada a la F1, que s’afegeix a les inversions ordinàries de manteniment per al Circuit de Barcelona-Catalunya, que són 11,8 milions aquest any. Aquesta aportació es destinarà fonamentalment a fer obres i millora al circuit.