Emprenedoria
Foment viatja a Boston per reforçar la relació amb BCN
Sánchez Llibre convida les institucions de la ciutat a visitar la capital catalana el 2025

L’ambició del programa era (i és) donar suport a una vintena de dones emprenedores perquè els seus projectes empresarials en el camp de la salut arribin com més lluny millor. Són, en concret, 19, les que han estat dos mesos assistint a formacions a les instal·lacions de Foment del Treball i que aquesta setmana estan a Boston (EUA) aprenent d’un dels ecosistemes més importants del món en aquesta indústria de la innovació i la tecnologia mèdica. Però la patronal –que ha muntat aquesta iniciativa anomenada Jump Startup for Woman in Deeptech en col·laboració amb Acció (Generalitat de Catalunya), el consolat dels EUA a Barcelona, l’aerolínia Level, la fundació Tech Barcelona i el despatx RCD– ha aprofitat el viatge per forçar la creació d’una espècie de pont aeri innovador entre Barcelona i Boston.
"Esperem que aquest viatge sigui el principi de moltes més fructuoses col·laboracions entre Catalunya i els EUA", va traslladar el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, al director executiu del Massachussets Office of International Trade and Investment (MOITI), Jeevan Ramapriya, i a la secretària de desenvolupament econòmic dins de la Commonwealth de Massachussets, Yvone Hao. Va ser la primera parada d’una gira que ha portat aquesta delegació formada per la vintena d’emprenedores, Sánchez Llibre, Maria Mora (directora d’innovació de la patronal i màxima responsable del programa), altres diversos membres de la patronal, Miquel Martí (Tech Barcelona), Ignasi Costas (RCD) i Miriam Ramos (Level), fins a l’Ajuntament de Boston, diverses institucions relacionades amb el MIT i el laboratori d’innovació de Harvard, entre altres reunions.
Aquestes visites van incloure també una parada als voltants de l’acceleradora Innoventures Lab, on el seu president, Chris Isley, i el mateix Sánchez Llibre, van materialitzar la firma d’un acord de cooperació i col·laboració. El "nostre principal target és construir un pont econòmic entre Barcelona i Boston per enfortir la nostra relació econòmica", va expressar Sánchez Llibre. "Comptem amb una connexió aèria directa, una alta presència de l’ecosistema d’innovació en salut a les dues ciutats, i la confiança del govern dels Estats Units a través del seu consolat general en Barcelona", va aprofundir.
Notícies relacionadesProjectes tecnològics
De fet, Sánchez Llibre ha estès invitacions a tots aquests agents d’un ecosistema que, segons Acció, és el que més volum d’inversió ha captat els últims anys per a projectes tecnològics al sector de la salut. La proposta és organitzar un viatge de tornada la tardor de l’any que ve per rebre aquestes institucions i fortificar el pont construït. L’ambició sembla fàcil d’aconseguir, tenint en compte l’actitud amb la qual els implicats a promoure la dinamització econòmica de Boston han rebut les emprenedores catalanes. Entre totes sumen gairebé 50 milions d’euros de finançament captat per tirar endavant des de nous fàrmacs o teràpies fins a aplicacions per emmagatzemar informació mèdica.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."