Consum
Els catalans van a l’híper a comprar drogueria més que alimentació
Les vendes en grans superfícies van pujar el 2,7% al juliol respecte a l’any passat

Els hipermercats catalans van incrementar al juliol les vendes, però no va ser pels productes d’alimentació (fossin envasats o frescos), sinó per articles d’altres categories, cosa que inclou, entre altres, higiene i cura personal, neteja i tot el que està relatacionat amb animals de companyia. L’índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya a preu corrent va augmentar, en global, un 2,7% respecte al mateix mes del 2023, segons va publicar ahir l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquesta pujada obeeix, segons explica també el mateix Idescat, "a l’increment de les vendes dels productes no alimentaris (5,5%), ja que les de l’alimentació van disminuir lleugerament (-0,3%) en el mateix període".
Alça del preu constant
L’índex a preu constant –el que elimina l’efecte del preu sobre les vendes– va registrar un creixement del 0,2% al juliol i el seu diferencial respecte al preu corrent es redueix, cosa que significa que el consumidor cada vegada està menys influït per l’import que ha de pagar. Com passa amb l’índex a preu corrent, l’augment del preu constant també és atribuïble a l’increment de les vendes de productes no alimentaris (3,7%), mentre que van disminuir les d’alimentació (-3,4%), segons assenyala l’Idescat.
Amb tot, i malgrat la contracció que es va registrar al juliol, en l’acumulat del gener al juliol, les vendes de productes d’alimentació van augmentar fins a un 1,4%.
La variació de l’índex a preu corrent ha sigut positiva, de l’1,0%, des de començament d’any, mentre que les vendes de la resta de productes van créixer un 0,7%, en el mateix període.
Reducció de la despesa
Notícies relacionadesMalgrat la reducció de l’IVA dels aliments, que es manté com fins ara fins al pròxim 30 de setembre, els espanyols ja van començar a estalviar en alimentació el 2023, quan van reduir les compres en aquest àmbit en un 7,5% respecte a l’any anterior.
En total, cada persona va gastar 150 euros més en la compra d’aliments, segons l’Informe de consum alimentari d’Espanya 2023, elaborat pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, que posa de manifest l’impacte de la inflació, en la butxaca dels ciutadans a l’hora d’anar al supermercat.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió