El Consorci de la Zona Franca compra la Torre Tarragona de Barcelona
La societat pública adquireix l’edifici per 93 milions d’euros amb l’objectiu de destinar-lo al lloguer d’oficines

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) ha tancat la compra al fons nord-americà Blackstone de l’edifici conegut com a Torre Tarragona, situat al costat de l’estació de Sants i pel qual ha pagat 93 milions d’euros, segons van confirmar fonts de la societat pública. La intenció és destinar l’immoble al lloguer d’oficines, un sector en el qual el CZFB ja participa des de fa temps amb una desena de propietats en diferents ciutats catalanes.
L’operació s’estudiava des de feia temps, especialment després de la venda a Mercabarna de 17hectàrees de terrenys a finals del 2021, pels quals va ingressar més de 70 milions d’euros. Després de mesos de prospecció i negociacions, el 12 de juliol passat, el consorci, un organisme en el qual participen l’Ajuntament de Barcelona, l’Estat i la Generalitat, va obtenir el permís per comprar un actiu immobiliari destinat a oficines "amb l’objectiu de garantir els ingressos econòmics que fan possible les actuacions de promoció econòmica i social", segons va explicar l’entitat en el seu moment.
La Torre Tarragona, inaugurada el 1998 al carrer del mateix nom, compta amb 20.000 metres quadrats distribuïts en 19 plantes. Va ser dissenyada per l’arquitecte Josep Maria Fargas i des de la seva obertura ha passat per diverses mans. Fa quatre anys, Blackstone el va adquirir al banc suís UBS per un preu pròxim als 100 milions. El 2015, l’entitat bancària l’havia comprat, al seu torn, a Omega Capital, propietat d’Alicia Koplowitz, per 72 milions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán